Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliniece, Dace
dc.contributor.authorGaugere, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:03Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82048
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55541
dc.description.abstractSaskaņā ar izglītības standartu, skolēniem, beidzot vidusskolu, būtu jāsasniedz B 2 līmenis pirmajā svešvalodā. Centralizēto eksāmenu rezultāti liecina, ka 42% vidusskolas beidzēju šo līmeni nesasniedz. Tas, savukārt, norāda, ka visticamāk, ir kādas neatrisinātas problēmas svešvalodu mācību procesā. Autores, uzsākot darbu vidusskolā, konstatēja, ka viņu mācāmajās klasēs starp skolēniem pastāv būtiska zināšanu līmeņa atšķirība - tik būtiska, ka efektīvu mācību procesu padara praktiski neiespējamu. Būtisku zināšanu līmeņa atšķirību kā problēmu minēja arī šī darba ietvaros veiktā pētījuma respondenti - svešvalodu skolotāji no dažādām Latvijas skolām. Darba autores kā optimālāko risinājumu saskatīja diferenciāciju. Piemērojot ārējo diferenciāciju, skolēnu sadalīšanu grupās pēc to zināšanu līmeņa, tika sasniegti labi rezultāti. Izvirzot skolēnu zināšanu līmenim atbilstošu sasniedzamo rezultātu un atbilstoši novērtējot veikumu, paaugstinājās skolēnu motivācija un zināšanu līmenis.
dc.description.abstractAccording to the education standard, the target level for high school graduates is a B2 level in their first foreign language. The results of centralized English exams indicate that 42% of 2020 graduates did not reach this target. The authors of this paper, right after starting their careers as teachers discovered, that the variation of language proficiency levels within one class was significant and jeopardized any effort of effective teaching. The same problem was identified by the majority of respondents in a survey specifically designed for language teachers, carried out by the authors of this paper. Differentiation was considered to be the most appropriate solution. External differentiation - division of students according to their language proficiency level was applied and proved to be effective. Challenging yet reachable goals and respective evaluation increased student’s motivation and learning outcomes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectdiferenciācija
dc.subjectārējā diferenciācija
dc.subjectiekšējā diferenciācija
dc.subjectdiferenciēts sasniedzamais rezultāts
dc.subjectbērncentrēta izglītība
dc.titleDiferenciācija: pieredze un rekomendācijas svešvalodu mācīšanas un zināšanu pārbaudes sistēmas pilnveidei vidusskolā
dc.title.alternativeDifferentiation: Experience and Recommendations for the Improvement of Foreign Language Teaching and Knowledge Testing System in Secondary School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record