Show simple item record

dc.contributor.advisorKumerdanka, Aira
dc.contributor.authorPinkovska, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:03Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82049
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55542
dc.description.abstractMatemātikas jēdzienu apguve un nostiprināšana latviešu valodā bilingvālajā mācību procesā ir pamats matemātikas valodas attīstīšanā. Diplomdarbs sastāv no ievada, piecām nodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem un 9 pielikumiem. Darba mērķis bija izpētīt, kādi metodiskie paņēmieni palīdz 4.klases skolēniem bilingvālajā izglītībā apgūt un iemācīties lietot matemātikas jēdzienus latviešu valodā. Mērķa sasniegšanai analizēta zinātniskā un metodiskā literatūra, un aprobēti izstrādātie mācību materiāli. Pētījumā novērots, ka jēdzienu apguvi pozitīvi veicina vārdnīcas veidošana un vārdisko matemātikas tekstu sastādīšana, bet spēles atsvaidzina mācību procesu, nenovirzoties no galvenā mērķa, un palīdz nostiprināt apgūtos jēdzienus.
dc.description.abstractAcquisition and strengthening of mathematical concepts for bilingual learners in the 4th grade in the Latvian language is the basic for the development of the mathematical language. The work consists of an introduction, five parts, conclusions, proposals and 9 appendices. The aim of this work was to study what methodological techniques help bilingual learners in the 4th grade to master and learn to use mathematical concepts in Latvian. To achieve this goal, scientific and methodological literature was analyzed, and the developed teaching materials were approbated. The study observed that the acquisition of concepts is positively facilitated by the creation of a dictionary and the compilation of verbal mathematical texts, but games refresh the learning process without deviating from the main goal and help to strengthen the acquired concepts.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectjēdziens
dc.subjectvārdnīca
dc.subjectmatemātikas valoda
dc.subjectmatemātikas teksti
dc.titleJēdzienu apguve matemātikā 4.klasē bilingvālajā izglītībā
dc.title.alternativeAcquisition of mathematical concepts for bilingual learners in the 4th grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record