Pusaudžu izpratnes par fizisko aktivitāšu nozīmi veicināšanas iespējas sporta stundās
Author
Lagzdiņa, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Golubeva, Ausma
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma “Pusaudžu izpratnes par fizisko aktivitāšu nozīmi veicināšanas iespējas sporta stundās”. Darba autore: Otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programma “Skolotājs” studente Inese Lagzdiņa. Darba vadītāja Dr.sc.admin., Ausma Golubeva. Diplomdarbs, 38. lpp., 30 literatūras avoti, 8 pielikumi, 11 attēli . Darbs izstrādāts latviešu valodā. Darba mērķis bija noskaidrot kā sporta stundās iespējams veicināt pusaudžu izpratni par fizisko aktivitāšu nozīmi. Mērķa sasniegšanai veikta teorijas analīze par pusaudžu vecuma īpatnībām, fizisko aktivitāšu nozīmi pusaudžiem un to veicināšanas iespējām sporta stundās gan klātienes, gan attālināto mācību laikā. Empīriskā pētījuma ietvaros, veicot pusaudžu anketēšanu, noskaidrots kā varētu veicināt un kāds saturs jāpiedāvā sporta stundās, lai sekmētu izpratni par fizisko aktivitāšu nozīmi. Balstoties uz iegūtajiem datiem izstrādāti un attālināto mācību laikā praksē aprobēti teorētisko stundu plāni, pusaudžu izpratnes un intereses veicināšanai par fizisko aktivitāšu nozīmi. Veikta skolēnu fokusa grupas intervēšana, lai iegūtu atgriezenisko saiti un noskaidrotu stundu satura un metožu atbilstību pusaudžu izpratnei un interesēm. Thesis topic “Opportunities to promote adolescents' understanding of the importance of physical activity in sports lessons”. Author: Inese Lagzdiņa, a student of the second level professional higher education program “Teacher”. Supervisor Dr.sc.admin., Ausma Golubeva. Diploma thesis, 38 pages, 30 literature sources, 8 appendices, 11 pictures. The work is written in Latvian language. The aim of the study was to find out how it is possible to promote adolescents' understanding of the importance of physical activity in sports lessons. To achieve the goal, a theoretical analysis of the peculiarities of adolescents' age, the importance of physical activities for adolescents and the possibilities of their promotion in sports lessons during both full-time and distance learning was performed. An empirical study conducted a survey of adolescents to find out how it could be promoted and what content should be offered in sports lessons to raise awareness of the importance of physical activity. Based on the obtained data, theoretical lesson plans have been developed and tested in practice during distance learning, for the promotion of adolescents' understanding and interest, about the importance of physical activities. A focus group of students was interviewed to obtain feedback and to find out the correspondence of lesson content and methods to the adolescents' understanding and interests.