Ilgtspējīgs izglītības atbalsts Kenijā: gadījumu izpēte par vietējo pašnoteikšanos starptautiskās attīstības palīdzības programmas ietvaros
Author
Donders, Loes
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Andris
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
1966. gadā ANO Starptautiskā sociālā pakta (ICESCR) 13. un 14. pantā izglītība tika atzīta par vienu no cilvēktiesībām. Lai nodrošinātu šīs cilvēktiesības ikvienam, NVO izglītības jomā strādā, sniedzot atbalstu valstīm, kuras cīnās par kvalitatīvas izglītības mērķa sasniegšanu. Pretojoties arvien bezprincipiālākajai izglītības attīstības palīdzībai, kas pašlaik pieaug visā Eiropā, Nīderlandes NVO Teachers4Teachers strādā, lai īstenotu "varas maiņu", kad vietējie kenijieši pārņem Nīderlandes brīvprātīgo lomu izglītības attīstības palīdzības ietvaros. Izmantojot pieaugušo izglītības, psiholoģiskās pašnoteikšanās un atbildības teorijas, šajā pētījumā sniegti padomi, kā nodrošināt, lai šī pārmaiņa izglītības attīstības palīdzībā būtu ilgtspējīga. Lai autentificētu Kenijas darbsemināru vadītāju pašnoteikšanos, tika izmantota valsts un organizācijas izglītības plānošanas dokumentu analīze, novērtējuma anketas un padziļinātas intervijas. Rezultāti parādīja, ka ir nepieciešams paplašināt autonomiju un kompetenci - divus pašnoteikšanās teorijas aspektus un vadošās idejas pieaugušo izglītībā. Šie rezultāti liecina, ka Teachers4Teachers būtu noderīga skaidra komunikācija par vēlmēm starp Kenijas un Nīderlandes brīvprātīgajiem, mācību mērķu noteikšana topošajiem Kenijas darbsemināru vadītājiem, uzsvars uz pieaugušo izglītības teorijām semināru vadītāju mācību procesā un strukturētāka formāla novērtēšana starp brīvprātīgajiem, izmantojot dažādus mācību un novērtēšanas aspektus gadu gaitā. In 1966, Articles 13 and 14 of the UN’s International Social Covenant (ICESCR) recognised education as a human right. To ensure this human right for everyone, educational NGO’s work to provide support countries that are struggling to achieve this goal of quality education. Countering the increasingly unprincipled educational development aid that is currently rising around Europe, the Dutch NGO Teachers4Teachers works to fulfil a ‘shift of power’ where local Kenyans take over the role of Dutch volunteers within their educational development aid. Through adult education, self-determination and psychological ownership, this research provides advice on how to ensure this shift within educational development aid to be sustainable. Analysis of national and organisation educational expectation documents, evaluation questionnaires and in-depth interviews were used to authenticate the self-determination of Kenyan workshop leaders. The results showed a need for enlargement of autonomy and competence, two aspects of the self-determination theory and leading ideas within adult education. These results suggest that Teachers4Teachers would benefit from clear communication on expectations between Kenyan and Dutch volunteers, setting of learning goals for aspiring Kenyan workshop leaders, a focus on adult education theories within the training process of workshop leaders and more structured formal evaluation between volunteers through different training and evaluation moments through the years.