Skolēnu kritiskās domāšanas attīstība sākumskolās interaktīvā mācību procesā
Autor
Baša, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore Aleksandra Baša. Pētījuma temats “Skolēnu kritiskās domāšanas attīstība sākumskolas interaktīvā mācību procesā”. Darbam ir šāda struktūra: ievads, divas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, izmantotās literatūras un citu avotu saraksts un pielikumi. Pētījumā ir 79.lpp., 3.tabulas, 14.attēli, 76.literatūras vienības, 13.pielikumi. Ievadā aktualizēta nepieciešamība skolēnu kritiskās domāšanas attīstība sākumskolas interaktīvā mācību procesā. Pētījumam tika izvirzīts mērķis: pētīt 3.klases skolēnu kritiskās domāšanas attīstību interaktīvā mācību procesā. Darbam ir divas daļas. Pirmajā daļā tiek analizēta literatūra par kritiskās domāšanas attīstību sākumskolā interaktīvā mācību procesā, kritiskās domāšanas un interaktīvu mācību procesa būtību, par kritiskās domāšanas un interaktīvu mācību procesa prasībām un apzināto pielietojumu. Izstrādāti kritēriji un rādītāji kritiskās domāšanas un interaktīvu mācību procesa apguves prasmēm. Izmantojot pētītās metodikas, empīriskajā daļā tiks noteikts bērnu kritiskās domāšanas līmenis, izveidota sekmēšanas metodika. Tika papildināts saturs kritiskās domāšanas apguves sekmēšanai 3. klases bērniem ar interaktīvās metodes palīdzību. Pētījumam izvirzītā hipotēze tika pārbaudīta un apstiprināta. Author of the work Aleksandra Baša. Research topic “Development of students' critical thinking in the interactive learning process of primary school”. The work has the following structure: introduction, two chapters with subsections, conclusions, list of used literature and other sources and appendices. The study has 79 pages, 3 tables, 14 pictures, 76 literature items, 13 appendices. The introduction highlights the need for the development of students' critical thinking in the interactive learning process of primary school. The aim of the research was to study the development of critical thinking of 3rd grade students in the interactive learning process of primary school. The work has two parts. The first part analyzes the literature on the development of critical thinking in primary school in the interactive learning process, the essence of critical thinking and interactive learning process, on the requirements of critical thinking and interactive learning process and the identified application. Criteria and indicators for critical thinking and interactive learning skills have been developed. Using the researched methodologies, the level of children's critical thinking will be determined in the empirical part, and a facilitation methodology will be developed. Content was added to promote the acquisition of critical thinking in 3rd grade children through an interactive method. The hypothesis put forward for the study was tested and confirmed.