Pedagoga profesijas prestiža paaugstināšanas iespējas Latvijā

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Mangusa I. (2021). Pedagoga profesijas prestiža paaugstināšanas iespējas Latvijā. Maģistra darbs. Darba vadītājs: Dr.phys., profesors Andris Grīnfelds. Rīga: Latvijas Universitāte, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 65 lpp. 29 att. 61 bibl. nos. latviešu, krievu un angļu val. Darbs sastāv no ievada, 2 daļām – teorētiskās un pētnieciskās daļas, nobeiguma, secinājumiem un vadlīnijām darba beigās un 2 pielikumiem. Darba mērķis: izpētīt pedagoga profesijas prestižu ietekmējošos faktorus un izstrādāt vadlīnijas pedagoga profesijas prestiža paaugstināšanai. Pētījuma uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt pedagoga profesijas prestiža būtību un to veidojošos un ietekmējošos faktorus; 2.Raksturot pedagoga profesijas prestiža attīstības tendences Latvijā; 3.Pētīt un analizēt pedagogu profesijas prestiža uzlabošanas iespējas jauniešu un skolotāju vidē; 4.Izstrādāt vadlīnijas pedagoga profesijas prestiža uzlabošanas veicināšanai Latvijā. Izmantotās pētījumu metodes: •Teorētiskā metode: pētījumu un zinātniskās literatūras analīze par profesijas prestiža veidošanos un to ietekmējošiem faktoriem. •Kvantitatīvā metode: – autores izstrādāta modificēta aptaujas anketa pedagogiem; –autores izstrādāta modificēta aptaujas anketa skolēniem. •Statistikas zinātnes pētījumu metode: – Pētījumu datu eksplikācija, lai uzskatāmāk parādītu iegūtos rezultātus.
Mangusa I. (2021) . Opportunities to promote the prestige of the teaching profession in Latvia. Master degree. Scintific adviser Andris Grinfelds, Dr.phys., professor. Riga: the University of Latvia, The Faculty of Education, Psychology and Art, 65 pp., 29 fig., 61 sources in latvian, russian and english languages. The work consists of an introduction, 2 parts - theoretical and research part, final, conclusions and guidelines at the end of the work and 2 annexes. The aim of the work: to find out about the factors influencing the prestige of the teaching profession and to develop guidelines for increasing the prestige of the teaching profession. The task of the work: 1.Theoretical analyse of the prestige of the teaching profession essence and the factors forming and influencing it; 2.Describe development trends of the prestige of the teaching profession; 3.Study and analyse opportunities for improving the prestige of the teaching profession in the youth and teacher environment; 4.Develop guidelines for promoting the prestige of the teaching profession in Latvia. Methods used at work: •Theoretical method - analyse the essence of the prestige of the teaching profession and the factors forming and influencing it. •Quantitative method: •Modified questionnaire for teachers developed by author; •Modified questionnaire for students developed by author. •The method of statical science studies: •Dissemination of research data in order to demonstrate the results obtained more clearly.

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By