Uz bērna personības stiprajām pusēm balstīta audzināšanas stila ietekme uz skolēnu akadēmiskajiem sasniegumiem
Автор
Asgarova, Irana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Vecāku loma bērnu akadēmiskajā, emocionālajā un fiziskajā attīstībā ir labi zināma visiem. Šajā pētījumā aplūkota saikne starp audzināšanas stiliem unto ietekmi uz studentu akadēmiskajiem sasniegumiem Azerbaidžānas kontekstā. Vecāku iesaistīšanās ietekme uz bērnu panākumiem ir plaši aplūkota literatūrā. Literatūrā vairāk uzmanības tiek pievērsts rietumu valstīm un vecākiem kā bērnu sociālekonomisko vajadzību nodrošinātājiem. Ir maz pētījumu par vecāku iesaistīšanos kā akadēmiskajiem starpniekiem, konkrētāk, vecāku lomu, lai vadītu bērnus viņu mācībās un dzīves lēmumos. Iedvesmojoties no pozitīvās psiholoģijas un autoritatīvas pieejas bērna attīstībai, tiek prezentēts jauns audzināšanas termins/ jēdziens - strength-based parenting. Lai gan ir maz pētījumu par šī audzināšanas stila ietekmi, netika atrasti arī pētījumu avoti Azerbaidžānas valsts kontekstā, post-sociālistiskās Republikas, kurai pēdējo 30 gadu laikā ir bijuši jauni ziņojumi izglītībā. The role of parents in the development of children academically, emotionally, and physically is well known to all. This study looks at the relationship between parenting styles and its impact on student’s academic achievement in the context of Azerbaijan. The impact of parental involvement on children’s success is well recorded in the literature. Literature focuses more on western countries and parents as socio-economic providers for the children. There is little research on parents’ involvement as academic mediators, more specifically parents’ role to guide children in their studies and life decisions. Inspired by positive psychology and authoritative approach to child development, a new concept of parenting – strength-based parenting- is presented. While there is little research on the impact of this style of parenting, also no research sources were found for the country context of Azerbaijan, a post socialist Republic with a history of new reports in education over the past 30 years.