Show simple item record

dc.contributor.advisorMiķelsone, Ilze
dc.contributor.authorBušujeva, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:11Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82676
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55600
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir “Svešvalodu skolotāju labizjūtas stiprināšana attālināto mācību procesā”, un tā mērķis ir izpētīt svešvalodu skolotāju labizjūtu attālināto mācību procesa laikā un izstrādāt ieteikumus pedagogiem un skolas vadībai skolotāju labizjūtas stiprināšanai. Skolotāja labizjūtai ir liela nozīme: tā ietekmē apmierinātību ar darbu un dzīvi kopumā, attiecības ar skolēniem un kolēģiem, skolēnu emocionālo stāvokli un mācību sasniegumus. Attālinātās mācības tika ieviestas izglītības sistēmā strauji kā risinājums Covid–19 pandēmijas izraisītiem apstākļiem, radīja daudz izaicinājumu. Tādēļ ir ļoti būtiski izpētīt, kādi faktori ietekmē skolotāju labizjūtu attālināto mācību laikā un noteikt, kā var stiprināt skolotāju labizjūtu. Maģistra darbā tika izmantota fenomenoloģiskā pētniecības metode, kuras ietvaros tika veiktas daļēji strukturētas intervijas ar deviņām svešvalodu skolotājām. Iegūtie dati atklāj, ka svešvalodu skolotāju subjektīvā un psiholoģiskā labizjūta attālināto mācību sākumā bija zemā līmenī, taču pēc gada pieredzes tā ir ievērojami uzlabojusies. To sekmēja skolotāju pozitīvas attiecības ar apkārtējiem, pašizglītošanās; skolotāji mācījās veidot sev komfortablus dzīves un darba apstākļus, sniedza un saņēma metodisko un emocionālu atbalstu no kolēģiem un skolas administrācijas.
dc.description.abstractThe topic of the master's thesis is "Strengthening the Well-being of Foreign Language Teachers in the Remote Learning Process", and its aim is to study the well-being of foreign language teachers during the remote learning process and to develop recommendations for teachers and school management to strengthen teachers' well-being. Teacher well-being is important: it affects job and life satisfaction in general, relationships with students and colleagues, students' emotional state and learning achievements. Remote learning was rapidly introduced into the education system as a solution to the Covid-19 pandemic, creating many challenges. Therefore, it is very important to study what factors affect teachers' well-being during remote learning and to determine how teachers' well-being can be strengthened. The phenomenological research method was used in the master's thesis, within the framework of which semi-structured interviews were conducted with nine foreign language teachers. The obtained data reveal that the subjective and psychological well-being of foreign language teachers was low at the beginning of remote learning, but after a year of experience it has significantly improved. It was facilitated by teachers' positive relationships with others, self-education; teachers learned to create comfortable living and working conditions, provided and received methodological and emotional support from colleagues and the school administration.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectattālinātās mācības
dc.subjectpsiholoģiskā labizjūta
dc.subjectlabizjūtas stiprināšana
dc.subjectremote learning
dc.subjectpsychological well-being
dc.titleSvešvalodu skolotāju labizjūtas stiprināšana attālināto mācību procesā
dc.title.alternativeStrengthening the Well-being of Foreign Language Teachers in the Remote Learning Process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record