Pašvadītas mācīšanās prasmju vērtējuma saistība ar skolēnu sekmēm datorikas stundās 5.-6. klasē attālināto mācību laikā
Author
Mirķe, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt 5. un 6.klašu skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmes datorikā un izvērtēt to saistību ar skolēna sekmēm. Darba teorētiskā daļa ietver psiholoģijas un pedagoģijas ekspertu atziņas par mācīšanās motivāciju un pašvadītas mācīšanās prasmju veidošanās teorētiskajiem aspektiem, kā arī pašvadītas mācīšanās prasmju novērtēšanas praksi, izmantojot pašnovērtējuma anketas vai dienasgrāmatas. Lai apzinātu skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmes un to saistību ar skolēna sniegumu datorikas mācību priekšmetā, empīriskajā daļā tika veikta 5. un 6. klašu skolēnu (N=81) anketēšana. Iegūtie dati statistiski analizēti, meklējot saistību ar vērtējumiem informātikā. Pētījuma rezultāti liecina, ka skolēnu prasme organizēt darbu un savlaicīgi paveikt uzdoto ir cieši saistīta ar sniegumu informātikā. The aim of the diploma thesis is to study the 5th and 6th grade students’ self-regulated learning skills and their relationship with performance in Computer Science. The theoretical part of the work includes the findings of psychology and pedagogy on learning motivation and theoretical aspects of the development of self-directed learning skills, as well as the practice of assessing students’ self-directed learning skills using self-assessment questionnaires or diaries. To evaluate students’ self-directed learning skills and their relationship with performance, a questionnaire was distributed to students (N = 81). The data collected were statistically analyzed, looking for relationship with students’ performance. The research results show that students’ organizational ability is closely related to performance in Computer Science.