Apzinātības praktizēšana skolotāju profesionālajā pilnveidē
Автор
Strante, Ivo
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darbā autors veicis apzinātības praktizēšanas aprakstu, analizējis apzinātības praktizēšanas ieguvumus un ietekmi emocionālās mācīšanās kontekstā uz skolotāju labbūtību un profesionālo jomu, kā arī dažādos ieguvumus audzēkņiem. Ņemot vērā, ka izglītības sistēmas visā pasaulē būtiski balstās uz pedagogu profesionālo pilnveidi, kā primāro mehānismu, lai panāktu uzlabojumus izglītībā vispār, (McChesney & Aldridge, 2019) autors analizē profesionālās pilnveides programmas apzinātībā, kā arī apraksta kvalitatīvu pētījumu par apzinātības praktizēšanas ietekmi uz pedagogu profesionālo un personisko jomu. Pētījumā gūts apstiprinājums, ka apzinātības praktizēšana pedagogu profesionālajā pilnveidē var risināt ne tikai skolotāju labbūtības problēmas, bet arī uzlabot pedagogu profesionālo sniegumu, kā arī būt centrālais instruments sociāli emocionālās mācīšanas ieviešanā mācību iestādēs. In his work the author describes mindfulness practice as well as analyzes its benefits and how it influences teachers wellbeing, professional performance as well as benefits for students in the context of social emotional learning. Taking into consideration that teacher professional development is primary mechanism for improving education in general, author analyzes professional development programs in mindfulness practice for teachers as well as describes qualitative study about mindfulness practice impact on teachers personal as well as professional performance. The study confirmed that teacher professional development in mindfulness practices can address not only wellbeing issues, but also increase professional performance of the teachers and to be the central vehicle of introduction of social emotional learning into to schools.