Animācijas tehnika māksliniecisko izteiksmes līdzekļu apguves veicināšanai mākslas skolā
Author
Kenne, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diploma darba nosaukums: “Animācijas tehnika māksliniecisko izteiksmes līdzekļu apguves veicināšanai mākslas skolā”. Darba mērķis: izpētīt animācijas tehniku izmantošanas iespējas māksliniecisko izteiksmes līdzekļu apguvē mākslas skolā. Darbā apskatītas vizuālās mākslas tehnikas un izteiksmes līdzekļu izmantošana animācijā. Raksturota animācijas loma izziņas procesā un skolēnu motivācijā. Pedagoģiskajā izmēģinājum darbībā autore ir izstrādājusi skolēnu darba uzdevumu, pielietojot plastilīna tehniku. Pētīta skolēnu attieksme pret animāciju ar anketēšanas metodi, kurā noskaidrots, ka animācijas filmas ierosina radošumu, izzināšanu un pētniecību. Darba apjoms: 73 lappuses, 32 attēli, 1 tabula, 3 nodaļas ar 9 apakšnodaļām, secinājumi, 48 izmantotās literatūras avoti, 8 pielikumi. Atslēgvārdi: vizuālas mākslas izteiksmes līdzekļi animācijā, radošā pašizpausme, kompetenču pieeja, animācijas tehnika. The title of the Bachelor Thesis: “Animation techniques used for promoting the acquisition of artistic means of expression in the arts school”. The purpose of the work: to explore the possibilities of using animation techniques in the acquisition of artistic means of expression at the arts school. The author of the Bachelor Thesis has acquired significant knowledge about the art of animation and, as of the recent education reform, sees the need to include the theoretical and practical lessons of animation techniques in the modern-day learning process. The work concerns the application of visual art techniques and means of expression in animation and describes the role of animation in the knowledge acquisition process and as a means to motivate students. By applying the pedagogical activities, the author has designed a task for the pupils which is based on plasticine technique. The pupils’ attitude towards animation has been assessed by employing survey method. It has been concluded that the animated films enhance the creativity and the will to explore the world. The volume of the paper: 73 pages, 32 pictures, 1 chart, 3 chapters with 9 subchapters, conclusions, 48 of the used sources of literature, 8 appendices. Key words: visual art means of expression in animation, creative self-expression, competency approach, animation technique.