Izglītojošā sociālpedagoģiskā darbība ar riska ģimenēm bērnu audzināšanas kompetenču pilnveidē
Автор
Tiltiņa, Elija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Elijas Tiltiņas diplomdarbs ‘’Izglītojošā sociālpedagoģiskā darbība ar riska ģimenēm bērnu audzināšanas kompetenču pilnveidē’’ izstrādāts ar mērķi izpētīt riska grupas ģimenes, raksturot audzināšanas kompetences un izpētīt sociālpedagoģisko darbību ar riska grupas ģimenēm Gulbenes novada sociālajā dienestā. Teorētiskajā daļā tiek raksturota riska ģimenes būtība, iespējamie cēloņi kāpēc ģimene nokļūst riska grupā, ģimenes veidi, vardarbības veidi, audzināšanas kompetences, audzināšanas stili un sociālpedagoģiskais darbs ar riska ģimenēm. Praktiskajā daļā tiek izzināta Gulbenes novada sociālā dienesta darbība, sociālpedagoģiskā darbība ar riska grupas ģimenēm, aprakstīta intervija ar sociālo darbinieci un atspoguļoti sociālo darbinieku anketēšanas rezultāti. Pētījuma laikā arī tiek realizēta izglītojošā sociālpedagoģiskā programma darbībā ar riska ģimenēm bērnu audzināšanas kompetenču pilnveidē. The Diploma Paper of Elija Tiltina ‘’An educational social pedagocial program in activities with families at risk group in the improvement of parenting competencies’’ is designed to describe families at risk group, to describe upbringing competencies and to study socio-pedagogical activities with families at risk in the social service of Gulbene region. The theoretical part describes the nature of the risk group family, possible reasons why the family falls into the risk group, types of family, types of violence, upbringing competencies, upbringing styles and socio-pedagogical work with risk group families. In the practical part-the general activity of Gulbene district service, social pedagogical activity with families at risk, the interview with a social worker is described and questionnaire data with social workers are reflected. During the research, an educational social pedagogical program is also being implemented in activities with families at risk in the development of child-rearing competencies.