Sociālo prasmju pilnveide 10. klases skolēniem latviešu valodas un literatūras stundās attālinātajās mācībās
Author
Birkāne, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vorobjovs, Aleksandrs
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Sociālo prasmju pilnveides integrēšana mācību procesā īpaši aktualizējusies līdz ar pilnveidotā vidējās izglītības standarta stāšanos spēkā 2019. gadā un attālinātajām mācībām. Maģistra darbā tika veikts darbības pētījums ar mērķi izzināt sociālo prasmju pilnveides īstenošanu latviešu valodas un literatūras stundās 10. klasēs attālinātā mācību procesa laikā nolūkā pilnveidot latviešu valodas un literatūras skolotāju kompetenci. Lai sasniegtu mērķi, tika analizēta teorētiskā literatūra par sociālo prasmju pilnveidi un attālinātajām mācībām. Pētījuma ietvaros tika veikta Latvijas 10. klašu skolēnu anketēšana un 10. klašu latviešu valodas un literatūras skolotāju intervēšana. Tika risinātas terminoloģijas problēmas attālinātajām mācībām, kā arī analizēta intervija ar eksperti par sociālo prasmju pilnveidi. Balstoties uz pētījuma teorijas analīzi un empīriskajā daļā iegūtajiem datiem, darba autore izstrādāja shēmu sociāli emocionālās mācīšanās pieejas ieviešanai skolās un sniegum līmeņa aprakstu, lai skolām būtu iespējas izvērtēt pieejas ieviešanas dažādus aspektus. Maģistra darbā ir 165 lapaspuses, 3 tabulas un 10 attēli. Darbam pievienoti 14 pielikumi. Atslēgvārdi: sociālās prasmes, sociāli emocionālā mācīšanās, caurviju prasmes, attālinātās mācības The integration of the development of social skills into the learning process has been especially relevant with the full entry into force of the secondary education standard in 2019 and distance learning. In this master’s thesis, an action research has been carried out with the aim to ascertain the realization of social skill development within Latvian language and literature classes in form 10, as well as improve the competence of Latvian language and literature teachers during the distance learning process. Theoretical literature on both the development of social skills and distance learning was analyzed in order to achieve this goal. Within the framework of the study, questionnaires given to form 10 students and interviews with form 10 Latvian language and literature teachers were used as research tools. In addition, terminology issues related to distance learning were addressed, and an analysis of an interview with an expert of social skill development was carried out. Based on the theoretic analysis of the study and the data acquired through the empirical element, the author of this work has developed a scheme for introducing the socially emotional learning approach to schools as well as a performance level description, which schools have the opportunity to use in order to evaluate various aspects of implementation. This master’s thesis has 165 pages and 3 figures and 10 images. 14 appendices are attached to this work. Keywords: social skills, social-emotional learning, transversal skills, remote learning