10.klašu skolēnu pašvadības prasmju izvērtējums matemātikā attālinātajās mācībās
Autor
Jansone, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vorobjovs, Aleksandrs
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Atslēgvārdi: attālinātās mācības, pašvadīta mācīšanās, kompetenču izglītība. Veicot teorētiskās literatūras analīzi, tika analizēta pieejamā informācija par attālinātām mācībām un pašvadītas mācīšanās prasmi. Attālināto mācību aspektā aplūkoti dažādi jēdzieni, kas saistāmi ar mācīšanās organizācijas formu, kas tiek īstenota globālās pandēmijas apstākļos, kad nav iespējamas klātienes mācības. Teorētiskās literatūras analīzē tika skaidrots pašvadītas mācīšanās prasmes jēdziens un tā būtībā, kā arī aplūkotas šo prasmju attīstīšanas iespējas. Pētījuma ietvaros tika veikta 10.klašu skolēnu pašvadības prasmju izvērtēšana matemātikā attālinātajās mācībās, balstoties uz datiem, kas iegūti veicot skolēnu anketēšanu, pedagogu intervēšanu un atziņām, kas gūtas intervijā ar ekspertu. Pētījuma rezultātā tika izstrādāts uzskates modelis “Pašvadītas mācīšanās prasmes attīstīšanu ietekmējošie faktori “, kurā uzrādīti faktori, kas ietekmē pašvadītas mācīšanas attīstīšanas iespējas. Key words : remote learning, self-regulated learning, competency-based education. The literature review examines the available information on remote learning and self-regulated learning. The research examines terms associated with organising remote learning in the context of a global pandemic when in-person learning is not possible. The literature review investigates the concept of self-regulated learning and the ways in which this skill can be developed. The thesis investigates the self-regulated math learning skills of 10th grade students while learning remotely. The data was acquired by surveying the students, interviewing the teachers and carrying out an expert interview. As a result of the research “The factors influencing the development of self-regulated learning” model was created. It establishes the factors influencing the ability of students to develop self-regulated learning skills.