Priekšmetiskas darbības rīku izmantošana skaitļu izjūtas mācīšanai matemātikā sākumskolā
Author
Čakāne, Ildze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija pārbaudīt priekšmetiskas darbības rīku izmantošanu kā instrumentu skaitļu izjūtas mācīšanai sākumskolā Latvijā. Lai to noskaidrotu, veikta sākumskolas matemātikas skolotāju anketēšana, koncentrējoties uz konkrētu priekšmetiskas darbības rīku izmantošanas praksi ikdienā, skolotāju zināšanām par priekšmetiskas darbības rīku izmantošanu un viedokli par to lietderību. Pētījuma rezultātā secināts, ka šī pētījuma grupas ietvaros priekšmetiskas darbības rīki tiek izmantoti ikdienā klases darbā sākumskolās Latvijā, taču tie tiek izmantoti šauri, neizmantojot priekšmetiskas darbības rīku pilnu potenciālu. Pētījumā secināts, ka pētījuma mērķa grupas ietvaros priekšmetiskas darbības rīki tiek vienlīdz plaši pielietoti lielo pilsētu un reģionu skolās neatkarīgi no bērnu skaita klasē. The aim of this research was to examine if manipulatives are being used to teach number sense in primary schools in Latvia. To find it out, primary mathematics teachers have been surveyed, inquiring about the daily usage in their everyday practice of specific manipulatives, their knowledge of manipulative application and their thoughts of the utility of these tools. The research concludes that in this research group manipulatives are being used in everyday practice in primary education in Latvia, but the use of them is narrow, without exploiting the full potential of manipulatives. Research finds that within the research target group manipulatives are being used equally frequently in urban and rural areas regardless of the number of children in a class.