Lasītpratības attīstīšana pamatskolas klasēs latviešu valodas un literatūras stundās attālinātajā mācību procesā
Автор
Koemeca, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Lasītpratība ir pastāvīgi pilnveidojama kompetence, lai skolēns sekmīgi apgūtu mācību saturu visos mācību priekšmetos. Kompetenču pieeja paredz pašvadītu mācīšanos, ko aktualizējis attālināto mācību periods. Pašvadīta mācīšanās nav īstenojama, ja skolēnam ir grūtības izprast lasīto. Skolēnu lasītpratības attīstībai pamatskolā ir izteikti starpdisciplinārs raksturs – tā pilnveidojama ne tikai latviešu valodas un literatūras stundās, bet arī citos mācību priekšmetos. Diplomdarba mērķis ir apzināt un izpētīt metodes un metodiskās pieejas, kas izmantojamas lasītpratības attīstīšanai pamatskolā latviešu valodas un literatūras stundās attālinātajā mācību procesā un aprobēt tās. Diplomdarbā apkopota darba autores pieredze, attālināti mācot latviešu valodu un literatūru 4., 6. un 7. klasē, integrējot mācību saturā lasītpratības pilnveides uzdevumus. Term literacy is used to describe constant evolving skill for students to successfully master the study content in all subjects. The competency approach in education envisages self-directed learning, highlighted by the distance learning period. Self-directed learning is not feasible if the student has difficulty understanding what has been read. The development of students' literacy in elementary school has a distinctly interdisciplinary character: it can be improved not only in Latvian language and Literature lessons, but also in other subjects. The aim of the Diploma paper is to identify and study the methods and methodological approaches that could be used to develop literacy skills during distance learning process in Latvian language and Literature lessons in elementary school during, and to approbate them. The Diploma paper summarizes the author's experience in teaching Latvian language and literature remotely in the 4th, 6th and 7th grades, integrating literacy improvement tasks into the curriculum.