Starptautisko studentu pielāgošanās augstākās izglītības iestādei izaicinājumi
Author
Alfred, Christline
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Starptautisko studentu uzņemšana Latvijas Universitātē pēdējās desmitgadēs ir ievērojami paplašinājusies. Šajā pētījumā tika pētīta starptautisko studentu pieredze akadēmiskajā un sociokulturālajā vidē. Kvalitatīvās intervijas rezultāti atklāja, ka ārvalstu studenti risina akadēmiskās problēmas, sociālo izolāciju, kā arī finansiālās problēmas un pielāgošanos kultūrai. Akadēmiskās problēmas ietvēra saziņu ar universitates mācībspēkiem, kursa biedriem un citu personālu. Studenti regulāri saskārās ar sociālo izolāciju, iesaistoties dažādās grupas aktivitātēs. Kultūras ziņā studentiem bija jāsaskaras ar dažādiem domāšanas un darbības veidiem Baltijas valstī (Latvijā). Lai pārvarētu izaicinājumus, studenti galvenokārt ir izmantojuši Latvijas Universitātes resursus. Tādējādi, kā parādīts šajā pētījumā, labāk izprotot šo studentu akadēmiskās problēmas, universitātes mācībspēki un darbinieki var atpazīt studentu vajadzības un efektīvi piedāvāt atbalstošus universitātes resursus un pakalpojumus. Universitātei jābūt gatavai piedāvāt studentiem risinājumus ne tikai akadēmiski, bet arī sociāli un kulturāli. Pētījuma rezultāti leicina, ka universitātei ir jābūt gatavai dažādām student vajadzībām jau tad, kad viņi ierodas. International students’ enrollment in institutions of higher education in University of Latvia Riga has expanded considerably in the last decades. In this study, international students’ experiences were examined in academic and sociocultural settings. Through qualitative interviews, the findings revealed that international students deal with academic challenges, social isolation as well as financial challenges, and cultural adjustment. Specifically, academic challenges included communication with professors, classmates, and staff. Consequently, they have to deal with social isolation when engaging in different group activities. Culturally, they need to confront the different ways of thinking and doing in the Baltic country (Latvia). In order to overcome these challenges, students have adopted resources that mainly are derived from the university of Latvia Riga to overcome these challenges. Thus, as demonstrated in this study, having a better understanding of these students’ academic challenges, university faculty and staff can recognize students’ needs and effectively offer supportive campus resources and services. The university needs to be prepared to meet students not only academically but also socially and culturally. This study also suggests that some preparations need to be made by the university that will embrace international students upon their arrival.