Maijas Tā akas glezniecība kā ierosmes avots radošai darbībai vizuālās mākslas stundās 9.klasei
Author
Stanke, Sindija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Utāns, Juris
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Daudzi skolēni, tieši pusaudža gados noslēdzas sevī, jo tas ir viņu pārmaiņu laiks gan emocionāli, gan fiziski. Šo pārmaiņu dēļ skolēns var noslēgties sevī, zust motivācija un darbošanās spējas, līdz ar to radošā darbība vizuālās mākslas stundās ir ierobežota. Diplomdarba „Maijas Tabakas glezniecība kā ierosmes avots radošai darbībai vizuālās mākslas stundās 9. klasei ” mērķis ir izpētīt un popularizēt latviešu māksliniekus, iedvesmojoties tieši no mākslinieces Maijas Tabakas un izmantojot viņas glezniecību, veicināt radošo darbību vizuālās mākslas stundās 9. klasei. Diplomdarbs sastāv no ievada, iztirzājuma, kurā ir trīs daļas, secinājumiem, nobeiguma un literatūras saraksta. Beigās pievienoti pielikumi. Ievada daļā tiek izvirzīta problēmas aktualitāte, pētījuma metodes, diplomdarba mērķis un uzdevumi. Iztirzājuma pirmajā daļā tiek pētītas radošās darbības, radošās domāšanas attīstīšanas metodes un paņēmieni, otrajā daļā tiek pētīta Maijas tabakas glezniecība, personība, kā arī analizētas mākslinieces gleznas. Trešajā daļā tiek aprakstītas sagatavotās uzdevumu kopas un skolēnu darbu rezultātu analīze. Nobeigumā aprakstīti secinājumi, izvirzīto mērķu refleksija. Pielikumos pievienoti skolēnu darbi no uzdevumu kopas. Many pupils, especially in adolescence, end up in themselves because it is their time of change, both emotionally and physically. These changes may lead to the loss of motivation and operational capacity of the pupil, thereby limiting creative activity in visual arts hours. The aim of the diploma “The art of Maija Tabaka as a Source of Inspiration for Creative Work in Art Lessons for the Grade 9” is to explore and promote Latvian artists, inspired directly by the artist Maija Tabaka and using her painting, to promote creative activities in visual arts hours for Class 9. The diploma consists of the conclusions of the introductory, discussion containing three parts, the final and literal list. Attachments are added at the end. In the introductory part, the issue is highlighted, the study methods, the purpose of the diploma work and the tasks. The first part of the discussion explores creative activities, methods and techniques for developing creative thinking, the second part examines Maija Tabaka painting, personality, as well as the artist's paintings. The third part describes the results of the prepared task set and the results of the school jobs. In conclusion, the conclusions, the reflection of the objectives pursued, are described. The attachments add student jobs from the task set.