Mācību projekti valodas prasmju un motivācijas attīstībai vācu valodas stundās 10. un 11. klasei
Autor
Ozola, Ance
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliniece, Dace
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbā tiek pētīts, kā mācību projektu izmantošana svešvalodu stundās veicina mācību stundu daudzveidību un paaugstina skolēnu motivāciju. Darba ievadā tiek formulēts mērķis, uzdevumi un hipotēze. Teorētiskajā daļā tiek pētīti jautājumi, kas pamato mācību projekta izmantošanu. Darba gaitā tika apskatītas terminu definīcijas – mācību motivācija, vissvarīgākās mācību projektu iezīmes un veidi, tēmu dažādības iespējas un idejas mācību projektiem, kā arī starpdisciplināri mācību projekti un to nozīme vācu valodas stundās. Diplomdarba praktiskajā daļā tiek izmantota gadījuma pētījuma metode. Pedagoģis-kā pētījuma mērķa grupa ir 10. klase. Svešvalodu prasmes līmenis: vispārējais līmenis (B1), vācu valoda kā otrā svešvaloda. Diplomdarba autore izstrādāja praktiskus stundu plānus 10. un 11. klasei un pedagoģiskā pētījuma ietvaros vadīja projekta darbu 10. klasē. Pedagoģiskā pētījuma rezultāti un skolēnu attieksme pret valodas projektiem vācu valodas stundās tika vērtēti, pamatojoties uz skolēnu aptauju. Pētījums rāda, ka skolēni mācību projekta integrē-šanu vērtē ļoti pozitīvi un, ka mācību projektu iekļaušana svešvalodu apguvē ir motivējoša un attīsta arī skolēnu valodas kompetenci. Diploma thesis carries out research, how the use of study projects in foreign lan-guage lessons facilitates enrichment of lessons and improvement of motivation of pupils. Introduction of thesis provides formulation of objective, tasks and hypothesis. Theoretical part studies what justifies the use of a study project. During the work definition of terms were reviewed – study motivation, the most important characteristics and types of study projects, possibilities of variation of themes and ideas for study projects, as well as interdisciplinary study projects and their meaning in German language lessons. In the practical part of the diploma thesis, the case study method is used. The target group of the pedagogical research is 10th grade. The level of foreign language skills: general level (B1), German language as the second foreign language. The author of the diploma the-sis developed practical lesson plans for Grade 10 and 11 and carried out project work of the pedagogical research in Grade 10. Results of the pedagogical research and the attitude of pupils towards language projects were evaluated, grounding upon pupils’ questionnaire. Study reveals that pupils value the integration of the study project very positively and that inclusion of study project in foreign language learning is very motivating and develops also the pupils’ language competence.