Daces Rukšānes personības un daiļrades iepazīšana 12.klasē
Autor
Miltiņa, Helēna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbā Daces Rukšānes personības un daiļrades iepazīšana12. klasē izvirzīts mērķis izstrādāt didaktisko materiālu Daces Rukšānes personības un romāna “Krieva āda” iepazīšanai literatūras stundās un izvērtēt tā piemērotību 12. klases skolēniem. Pētāmās problēmas aktualitāti nosaka gan projekta “Skola2030” paustās idejas par to, kādu skolēnu vēlas redzēt, gan attālinātā mācību darba specifika, kura paredz pielāgotu mācību procesa organizēšanu. Diplomdarba četrās nodaļās piedāvāts ieskats valodnieku, literatūrzinātnieku un psiholoģijas doktoru teorētiskajās atziņās, pamatota didaktiskā materiāla izstrāde, raksturota pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un analizēti iegūtie rezultāti. Pielikumos apkopoti didaktiskajā materiālā iekļauto darba lapu un citu izdales materiālu paraugi, vērtēšanas kritēriji, mācību stundu konspekti un skolēnu rakstītie paplašinātie viedokļi un pildītās darba lapas. Diplomdarbs iesakāms gan studentiem, gan vidusskolas literatūras skolotājiem, kā arī latviešu jaunākās literatūras cienītājiem. Diplomdarba apjoms ir 44 lpp. Atslēgas vārdi: Dace Rukšāne, romāns, sievietes lomas, paplašinātais viedoklis The aim of the Diploma Paper Ways to Introduce Year 12 Students to the Identity and Writing of Dace Ruksane is to develop a didactic material for the acquisition of Dace Ruksanes personality and the novel “Russian skin” in literature lessons and to evaluate its suitability for 12th grade students. The topicality of the researched problem is determined by the ideas expressed by the project Skola2030 about what kind of student they want to see, and by the specifics of distance learning, which anticipates organization of tailored learning process. The four chapters of the Diploma Paper gives an insight into the theoretical findings of linguists, literary scholars and doctors of psychology, substantiated development of didactic material, described the operation of the pedagogical experiment and analyzed the obtained results. The appendices summarize the samples of the worksheets and other handouts included in the didactic material, the evaluation criteria, the lesson synopsis and the extended opinions written by the students and the completed worksheets. The Diploma Paper is recommended for both students and secondary school literature teachers, as well as lovers of the latest Latvian literature. The volume of the Diploma Paper is 44 pages. Keywords: Dace Rukšāne, novel, female roles, extended opinion.