Andreja Upīša un Jāņa Ezeriņa novelistikas iepazīšana 11. klasē
Author
Meldere, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Andreja Upīša un Jāņa Ezeriņa novelistikas iepazīšana 11. klasē” mērķis ir izpētīt iespējas Andreja Upīša un Jāņa Ezeriņa novelistikas iepazīšanai 11. klasē, izstādājot metodiskās sistēmas variantu. Diplomdarba saturu veido ievads, piecas nodaļas un to apakšnodaļas, secinājumi un pielikumi. Pirmajā nodaļā raksturota Andreja Upīša personība un novelistika, otrajā nodaļā – Jāņa Ezeriņa personība un novelistika 11. klases literatūras mācību kontekstā. Trešajā nodaļā ir atklāta mācību metodiskās sistēmas varianta izstrāde, dots pētījumā iesaistīto skolēnu raksturojums, mācību satura atlase un organizācijas plānojums, kā arī stundu plānojuma izstrāde. Ceturtajā nodaļā ir aprakstīta mācību metodiskās sistēmas aprobācija, ko diplomande īstenoja savā praktiskajā darbībā, bet piektajā nodaļā aprakstīta skolotājas un skolēnu sadarbības rezultātu apkopojums un izvērtēšana. Pielikumos ir pievienoti skolotājas izstrādātie mācību materiāli un vērtēšanas kritēriji. Diplomdarbs ir iesakāms studentiem, latviešu valodas un literatūras skolotājiem, kā arī visiem diplomdarba tēmas interesentiem. Darba apjoms ir 46 lpp. Atslēgas vārdi: Andrejs Upīts, Jānis Ezeriņš, novele, izrāde, attālinātās mācības. The aim of the diploma paper “Introduction of Short Stories by Andrejs Upīts un Jānis Ezeriņš in Grade 11” is to create a methodological system to research the possibilities of introducing the short stories of Andrejs Upīts and Jānis Ezeriņš in 11th grade. The diploma paper consists of an introduction, five chapters with subsections, conclusion and attachments. The first chapter describes the personality and short stories of Andrejs Upīts, the second chapter describes the personality and short stories of Jānis Ezeriņš. The third chapter describes the creation of the methodological system of teaching, the characteristics of the students involved in the research, the selection of the educational content and the organizational planning, as well as the preparation of lesson planning. The fourth chapter describes the approbation of the methodological system of teaching, which the author of the diploma paper implemented in her practical work. The fifth chapter consists of the analysis and evaluation of the cooperation between students and the teacher. The attachments include educational materials and evaluation criteria developed by the teacher. The diploma paper is recommended for students, teachers of Latvian language and literature and for others who are interested in the topic of the diploma paper. The volume of the work is 46 pages. Key words – Andrejs Upīts, Jānis Ezeriņš, short story, theater performance, distance learning.