• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociāli emocionālā kompetence, dzīvesspēks un pašnovērtētās grūtības dažādu vecumu skolēniem

Thumbnail
Открыть
299-83548-Arente_Elina_eg18041.pdf (511.7Kb)
Автор
Arente, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Martinsone, Baiba
Дата
2021
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Pētījuma mērķis bija noteikt, kādas saistības pastāv starp sociāli emocionālo kompetenci (SEK), dzīvesspēku un pašnovērtētām grūtībām pusaudžu izlasē un vai pastāv atšķirības starp divām vecuma grupām (10-12 g.v. un 15-16 g.v.) un dzimumiem. Mērķis bija noteikt, kā SEK un dzīvesspēks prognozē pašnovērtētās grūtības, kontrolējot vecumu un dzimumu. Pētījumam ir šķērsgriezuma dizains, izlase – 664 pusaudži. SEK tika mērīta ar SISS SELb-S, dzīvesspēks ar CD-RISC-10, pašnovērtētās grūtības ar SDQ self-report 11-16. Tika secināts, ka starp SEK, dzīvesspēku un pašnovērtētajām grūtībām pusaudžu izlasē pastāv nozīmīgas saistības. Vecāki pusaudži sev piedēvē augstāku dzīvesspēku. Zēni uzrāda augstāku dzīvesspēku, meitenes – augstākas SEK.
 
Purpose of the study was to find whether there are relationships among social emotional competence (SEC), resilience, and self-reported difficulties in adolescence, whether there are significant differences between two age groups (10-12 and 15-16) and gender. Goal was also to find how SEC and resilience forecast self-reported difficulties, keeping age and gender constant. The study is based on cross-section design, sample size is 664 adolescents. SEC was measured with SISS SELb-S, resilience with CD-RISC-10, and self-reported difficulties with SDQ self-report 11-16. Conclusions show that there are significant relationships among SEC, resilience and self-reported difficulties in the adolescent sample. Older adolescents show higher resilience. Boys show higher resilience, but girls – higher SEC.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55735
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV