Āra nodarbību izmantošana skolēnu sadarbības prasmju pilnveidē dabaszinībās 1.klasē
Autor
Zaķe, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba “Āra nodarbību izmantošana skolēnu sadarbības prasmju pilnveidē dabaszinībās 1. klasē” mērķis pētīt āra nodarbību pielietojumu, lai veicinātu skolēnu sadarbības prasmes pamatskolas sākumposmā, kā arī izstrādāt āra nodarbību plānus 1. klasei dabaszinībās, izvēloties atbilstošas metodes un paņēmienus sadarbības prasmju pilnveidei. Teorētiskajā daļā analizēta literatūra par āra nodarbību, āra nodarbību izmantošanas iespējām un pieredzi Latvijā, to nozīmi skolēna mācību sniegumā, āra nodarbību izveides nosacījumiem. Analizēta literatūra par sadarbības prasmēm, to vērtēšanu. Empīriskajā daļā veikts pētījums par āra nodarbību izmantošanu Rīgas X ģimnāzijā, apkopota skolotāju pieredze, veikts sadarbības prasmju novērtējums 1. klases skolēniem. Veidoti āra nodarbību plāni un āra nodarbību novērojuma protokoli. Sniegts eksperta vērtējums. The aim of the diplom “The Use of Outdoor Activities to Improve Grade 1 Students Cooperation Skills in Natural Science” is to study the use of outdoor activities to promote students cooperation skills in primary school, as well as to develop outdoor lesson plans for 1st grade in natural science, choosing appropriate methods and techniques for cooperation. The theoretical part of the diploma analyzed the literature on the characteristics of outdoor classes, the explanation of the concept, the possibilities and experience of using outdoor classes in Latvia, their role in the student's learning performance and the conditions for creating outdoor classes. The theoretical part also analyzes the literature on the characteristics of cooperation skills, their evaluation. In the empirical part, a study on the use of outdoor activities in Riga X Gymnasium is carried out, the experience of teachers is summarized and an assessment of cooperation skills is performed for 1st grade students. Outdoor lesson plans and outdoor lesson observation protocols are developed and submitted for expert evaluation.