Grupu darba metodes izmantošana aizvēstures satura apguvē vēstures stundās 7. klasēs
Author
Paparde, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats: “Grupu darba metodes izmantošana aizvēstures satura apguvē vēstures stundās 7. klasēs” (“Method of group work in acquiring pre-history content in classes 7”). Lietpratīgs skolēns ir ģimenes, skolas un sabiedrības lielākais ieguvums. Lietpratību veido caurviju prasmes, kuras skolēns apgūst visos mācību priekšmetos. Latvijas un pasaules vēsturei kā sociālās un pilsoniskās jomas stūrakmenim ir būtiska loma zināšanu un prasmju apguvē. Mūsdienu skolā skolotājam ir jāizmanto un jāpilnveido dažādas metodes vēstures, tostarp aizvēstures satura apguvē, kas skolēnā pamatskolā veido pamata zināšanu un prasmju kopumu. Grupu darba metode kā viena no kooperatīvās mācīšanās metodēm ļauj sasniegt vairākus pedagoģiskā procesa mērķus. Diplomdarbā “Grupu darba metode aizvēstures satura apguvē 7. klasēs” pētīts, kādi ir priekšnosacījumi grupu darba metodes izmantošanai vēstures satura apguvē, kā šī metode ir piemērota 7. klases skolēnu vecumposmam; kādi ir vēstures satura apguves nosacījumi skolā ar mazākumtautību valodu. Lai sasniegtu diplomdarba mērķi, veikts empīrisks pētījums, izmantojot novērošanas un darbības metodes, kā arī skolēnu un skolotāju aptaujas. Darbības pētījums, izstrādājot un praksē pielietojot grupa darba metodi aizvēstures temata apguvē 7. klasēs, parāda grupu darba ieguvumus, kā arī iezīmē riskus, kas skolotājam jāņem vērā, plānojot grupu darbu. The subject of diploma work: “Method of group work in acquiring pre-history content in classes 7”. Competent pupil is the biggest benefit of family, school and society. Competence consists of transversal skills that the pupil learns in all subjects. The history of Latvia and the world as a cornerstone of the social and civil field plays a key role in acquiring knowledge and skills. Teacher needs to use and develop a variety of methods for learning history, including pre-history content, with forms a basic set of knowledge and skills in the today’s primary school. The method of group work, one of the methods of cooperative learning, makes it possible to achieve several objectives of the teaching process. Diploma work studies on the preconditions for using the method of group work for learning the content of pre-history; how this method is suitable for pupil of age stages of class 7; what are the conditions for learning the content of history in a school with a minority language. To achieve the goal of diploma work, an empirical study has been carried out using follow-up and operational methods, as well as surveys of pupils and teachers. The results of an operational study (designing and applying in practise the group work method for acquiring the pre-history theme in classes 7) show the benefits of group work and highlights the risks that the teacher should take into account when planning the group work.