Latviešu valodas mācību satura apguves pēctecība 5. klasē
Author
Jesineviča, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Latviešu valodas mācību satura apguves pēctecība 5. klasē” mērķis ir analizēt un pētīt latviešu valodas mācību satura pēctecības nodrošināšanas pedagoģiskos līdzekļus 5. klasē. Pētījuma aktualitāte izriet no tā, ka vienotā mācību procesā ir jānodrošina sistemātiska un pēctecīga zināšanu un prasmju apgūšana. Valodas jomā svarīgi ievērot mācību satura izklāstu koncentriskā struktūrā, aktualizējot un paplašinot iepriekš apgūto un, uz tās balstoties, nodrošināt jaunas pieredzes apguvi. Pētījuma rezultāti liecina, ka, ievērojot pēctecības didaktisko principu mācību procesā, uzlabojas skolēnu rezultāti latviešu valodas mācību satura apguvē 5. klasē. Atslēgvārdi: pēctecība, latviešu valoda, mācību saturs, mācību process. The aim of the diploma theses “Succession of Latvian Language Learning Content in 5th Grade” is to analyse and research the pedagogical means for ensuring the continuity of the Latvian language curriculum in the 5th grade. The topicality of the research stems from the need to ensure systematic and successive acquisition of knowledge and skills in a unified learning process. In the field of language, it is important to follow the presentation of the study content in a concentric structure, updating and expanding what has been learned before and, on the basis of it, ensuring the acquisition of new experience. The results of the research show that observing the didactic principle of succession in the learning process improves the results of the acquisition of Latvian language curriculum in the 5th grade. Key words: succession, Latvian language, learning content, learning process.