• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lielās motorikas pilnveide logoritmikas nodarbībās 3 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-83971-Persidska_Olita_z10101.pdf (609.3Kb)
Author
Persidska, Olita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma “Lielās motorikas pilnveide logoritmikas nodarbībās 3 gadus veciem bērniem” Darba autore Olita Persidska Darbā apkopota teorija par 3 gadus vecu bērnu attīstības īpatnībām un logoritmikas nozīmi bērna valodas, runas un lielās motorikas pilnveidē. Apzināta valodas, runas un lielās motorikas nepilnīgas attīstības pieaugošā problēma pirmsskolas izglītības iestādē. Lai pārbaudītu diplomdarba hipotēzi “Lielās motorikas pilnveide logoritmikas nodarbībās uzlabo bērna runu un valodu vispārējo attīstību, ja nodarbību struktūra ir bērnam viegli uztverama, nodarbības ir regulāras un tematiski saistītas ar grupas darbu”, tika veikti novērojumi, vadītas nodarbības un izdarīti secinājumi. Empīriskajā daļā pierādīts, ka viegli uztverama nodarbības struktūra, regularitāte un vienoti temati ar grupas darbu, apstiprinājās.
 
Title of Thesis : “Improvement of gross motor skills in logarithmic lessons for 3-year-old children” Author of Thesis: Olita Persidska The paper summarizes the theory of the peculiarities of the development of 3-year-old children and the role of logarithmics in the improvement of the child's language, speech and gross motor skills. They growing problem of incomplete development of language, speech and gross motor skills in pre-school educational institutions has been identified. In order to test the hypothesis of Thesis “Improvement of gross motor skills in logarithmic lessons improves the general development of a child's speech and languages, if the structure of lessons is easy for the child to understand, regular and thematically related to group work”, observations were made, lessons were conducted and conclusions were drawn. The empirical part proved that the easy-to-understand structure of the lesson, regularity and common topics with group work were confirmed. Keywords: logarithmics, improvement of language, speech and large muscles, 3 year-old- child development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55761
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV