• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Veiktspējas izsekošanas lietotņu saskarnes dizaina stilistika

Thumbnail
View/Open
299-83985-Pasite-Muiteniece_Paula.Aleksandra_pp17012.pdf (14.68Mb)
Author
Pasīte-Muiteniece, Paula Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plotka, Aivars
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Veiktspējas izsekošanas lietotņu saskarnes dizaina stilistika” mērķis ir, balstoties uz teorētisko un empīrisko pētījumu, izstrādāt veiktspējas izsekošanas lietotnes dizainu un vizuālo identitāti biedrībai “BIOGAMING”. Darba teorētiskajā daļā apskatīti saskarnes dizaina pamata grafiskie elementi, kāda ir to nozīme un lietojums saskarnes dizaina ietvaros, kā arī tiek izpētīta dizaina domāšana, tās posmi un metodes, kuras tajos pielieto, paralēli aplūkojot tās praktisko pielietojumu mobilās lietotnes izstrādē. Empīriskajā daļā veikta veiktspējas izsekošanas lietotņu saskarnes dizainu paraugu analīze un noskaidrotas šī tipa lietotņu raksturīgās stilistiskās iezīmes. Balstoties uz teorētiskajā un empīriskajā pētījumā iegūto informāciju, tiek izstrādāts saskarnes dizains esporta veiktspējas izsekošanas lietotnei, izmantojot dizaina domāšanas metodes, kā arī grafiskā identitāte biedrībai.
 
The aim of the bachelor's thesis "Performance tracking application interface design stylistics" is to create an interface design for performance tracking application design and visual identity for the association "BIOGAMING", based on theoretical and empirical research. The theoretical section of the thesis explores the basic graphic elements of interface design, their meaning and use in interface design, as well as researches design thinking, its stages, and methods used in them while looking at its practical application in mobile application development. In the empirical section, the analysis of performance tracking application interface design samples is performed and the characteristic stylistic features of this type of applications are concluded. Based on the information obtained in the theoretical and empirical research, and interface design for an esports performance tracking application is developed using design thinking methods, as well as a graphic identity for the association.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55763
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV