Studiju kursa ''Neatliekamā medicīniskā palīdzība'' studiju rezultātu salīdzinājums koledžās veselības aprūpes programmā ''Ārstnieciskā masāža''
Author
Žernokļejevs, Dmitrijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs “Studiju kursa “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” studiju rezultātu salīdzinājums koledžās veselības aprūpes programmā “Ārstnieciskā masāža” satur 96 lpp., tas ietver 27 tabulas, 5 attēlus, 76 bibliogrāfisko atsauču vienības. Darba zinātniskā vadītāja: docente, Dr. paed. Sanita Baranova. Maģistra darba temats: studiju kursa “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” studiju rezultātu salīdzinājums koledžās veselības aprūpes programmā “Ārstnieciskā masāža” Problēmas raksturojums: studiju kursa “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” teorētiskā bāze un iegūtās kompetences medicīnas un veselības aprūpes koledžās nav strikti reglamentētas, kursa saturs un tēmas mēdz atšķirties katrā mācību iestādē, līdz ar to nav vienotas akadēmiskās pieejas šī priekšmeta pasniegšanā un apguvē. Darba mērķis: salīdzinoši izpētīt studiju kursa “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” saturu, studiju rezultātus un apguves prasības veselības aprūpes programmā “Ārstnieciskā masāža”. Pētījuma jautājums: Ko nepieciešams mainīt studiju kursa “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” saturā, lai nodrošinātu studentiem iespējas iegūt praktiskas iemaņas neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā, balstoties uz MK Ārstniecības likuma 1. pantu un izglītības studentcentrēto pieeju. Galvenie secinājumi: Maģistra darba izstrādes gaitā tika analizēta un apkopota zinātniskā literatūra un elektroniskie avoti, empīriskā pētījuma gaitā tika analizēti četru koledžu studiju kursa “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” apraksti. Lai analizēt kursa aprakstus, tika izvirzīti desmit pētījuma jautājumi, kas ļāva secināt, ka: •Studiju kursa “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” aprakstos dota informācija nav veidota pēc Eiropas izglītības telpas studentcentrētas pieejas principa. •Informācija kursa apraksti nenodrošina caurskatāmi ieraudzīt studiju kursā sagaidāmos rezultātus un vērtēšanas principus. Darbs satur ievadu, 3 nodaļas, secinājumus. Atslēgvārdi: studiju kurss, neatliekamā medicīniskā palīdzība, ārstnieciskā masāža, studiju kursa rezultāti, studiju kursa apraksts, studiju programmas izveide Master’s thesis: “Comparison of the learning outcomes of the study course “Emergency Medicine” in the college health care program “Therapeutic Massage” Master’s thesis consist of: 96 pages, it includes 27 tables, 5 figures, 76 bibliographical reference items. Advisor: assistant professor, Dr. paed. Sanita Baranova. Description of the problem: the theoretical basis of the study course “Emergency Medicine” and acquired competencies in medical and health care colleges are not strictly regulated, the content and topics of the course tend to differ in each institution, therefore there is no unified academic approach to teaching and learning this subject. Aim of the work: to comparatively study the content of the study course “Emergency Medicine” , study results and acquisition requirements in the health care program “Therapeutic Massage”. Research question: What needs to be changed in the content of the study course “Emergency Medical Care” to provide students with opportunities to acquire practical skills in providing emergency medical care, based on Article 1 of the Cabinet of Ministers Medical Law and the student-centered approach to education. Main conclusions: In the course of elaboration of the Master's thesis, scientific literature and electronic sources were analyzed and summarized, in the course of the empirical research the descriptions of the study course “Emergency Medicine” of four colleges were analyzed. In order to analyze the course descriptions, were raised ten research questions, which allowed to conclude that: • The information given in the descriptions of the study course “Emergency Medicine” is not based on the principle of European Education Area student-centered approach. • Information course descriptions do not provide a transparent view of the expected results and evaluation principles of the study course. The work contains an introduction, 3 chapters, conclusions. Keywords: study course, emergency medical care, therapeutic massage, study course results, study course description, study program development.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Studiju izvēles motivācijas saistība ar sociāli-emocionālās adaptācijas rādītājiem studiju sākumposmā
Vanags, Mārtiņš (Latvijas Universitāte, 2007)Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv sakarības starp iekšējo studiju izvēles motivāciju un sociāli emocionālās adaptācijas rādītājiem. Korelatīvā pētījuma ietvaros adaptēta Pašefektivitātes aptauja (Devonport & Lane, ... -
Tālmācības studiju formas ieviešana Baltijas psiholoģijas un menedžmenta augstskolas studiju programmā “Eiropas ekonomika un bizness"
Moruza, Ksenija (Latvijas Universitāte, 2012)Maģistra darba „Tālmācības ieviešana Baltijas psiholoģijas un menedžmenta augstskolas studiju programmā “Eiropas ekonomika un bizness”“ mērķis ir nodrošināt Baltijas psiholoģijas un menedžmenta augstskolā studējošo skaita ... -
Studiju materiālu pārvaldīšana studiju procesā
Beča, Ērika (Latvijas Universitāte, 2018)Bakalaura darba tēma ir “Studiju materiālu pārvaldīšana studiju procesā”. Mērķis ir izpētīt Latvijas Universitātes studentu paradumus mācību materiālu pārvaldībā, apskatot studentu metodes pierakstu veikšanā, mācību ...