Ilustratīvie elementi spēļu kāršu dizainā
Автор
Dāboliņa, Daila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plotka, Aivars
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma ir “Ilustratīvie elementi spēļu kāršu dizainā”. Balstoties uz teorētiskajā daļā uzzināto un empīriskajā daļā izpētīto, darba mērķis ir izveidot jaunu spēļu kāršu dizainu galda spēlei “Saboteur” izmantojot ilustratīvos elementus, kas ir raksturīgi tradicionālajām spēļu kārtīm. Teorētiskajā daļā ir aprakstīta tradicionālo spēļu kāršu vēsture, kā arī ilustratīvie elementi, kas ir atrodami spēļu kāršu dizainā, to paskaidrojums un nozīme. Tiek izvirzīti vizuālā dizaina principi uz kuriem balstoties būtu iespējams izveidot funkcionālu spēļu kāršu dizainu. Empīriskajā daļā tika veikta 10 dažādu galda spēļu kāršu komplektu vizuālā dizaina analīze, lai izprastu teorētiskajā daļā minēto principu un ilustratīvo elementu lietojumu galda spēļu kāršu dizaina izveidē un noteiktu, kuri no tiem ir sastopamākie. Rezultātā darba autore nonāca pie darba mērķa – izveidot jaunu funkcionālu spēļu kāršu dizainu jau esošai galda spēlei, ieskaitot arī iepakojumu un instrukciju. Darba mērķis tika balstīts uz teorētiskajā daļā uzzināto informāciju un empīriskajā daļā veiktās analīzes secinājumiem. The theme of the diploma thesis is “Illustrative elements in game card design”. Based on the information found out in the theoretical research and the analysis done in the empirical research, the aim of the work is to create new design for game cards of a tabletop game “Saboteur” using illustrative elements that are found in the traditional playing cards. In the theoretical part the history of traditional playing cards is describes, as well as illustrative elements that are found in the design of playing cards, their explanation and meaning. Principles of visual design are determined on which functional game card design should be based. In the empirical part 10 different tabletop game card visual designs of various types were analyzed to further understand the principles and illustrative elements that have been researched in the theoretical part, as well as to determine the most used illustrative elements and visual design principles un game card design. As a result, the goal of the bachelor’s thesis was achieved – to create a new, functional tabletop game card design for an existing tabletop game, including the packaging and rule book. The goal of the work was based on the research in the theoretical part and the analysis as well as conclusions done in the empirical part.