• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dažādu simetriju telpu uztvere virtuālajā vidē

Thumbnail
Öffnen
302-81924-Isupova_Marija_mi13010.pdf (1.836Mb)
Autor
Isupova, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Datum
2021
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Virtuālās realitātes izmantošanai ir liels potenciāls telpiskās navigācijas pētīšanā, jo tā sniedz iespēju simulēt jebkuras telpas - gan reālas, gan imagināras, tajā pašā laikā lietotājam radot iegremdēšanās sajūtu virtuālajā vidē. Maģistra darbā virtuālās realitātes tehnoloģijas tika izmantotas, lai pārbaudītu, vai telpas spoguļsimetrija ietekmē spēju tajā orientēties. Simetrija ir viens no fundamentālajiem jēdzieniem cilvēka uztverē, tāpēc var sagaidīt, ka telpas simetrijas manipulēšana ietekmēs spēju atrast ceļu tajā. Eksperimenta veikšanai tika izstrādāta virtuālā vide, izmantojot Unity spēļu dzini. Pētījuma rezultātā tika novērota tendence uz to, ka ceļa atrašanai nepieciešamais laiks simetriskajās telpās ir īsāks, salīdzinot ar telpām, kurās simetrija ir izjaukta, kā arī subjektīvi tika uztverts, ka atrast ceļu tajās ir vieglāk.
 
The use of virtual reality is very prospective for studying spatial navigation since it enables simulating any spaces, both real and imaginary, also providing an immersive virtual environment for the user. In the "Perception of spaces with different symmetry in virtual environment" Master's thesis, virtual reality technologies were used to verify that the reflection symmetry of space can influence the users' ability to navigate it. Symmetry is one of the fundamental concepts in human perception, so it can be expected that manipulating the symmetry of the environment can affect the wayfinding ability in it. For the experiment, a virtual environment was developed using the Unity game engine. It was observed that the time elapsed for wayfinding tasks was less in spaces with the reflection symmetry than in less symmetric spaces and that symmetric spaces were subjectively easier to navigate.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55822
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV