• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

WebSocket realizācija bezserveru tehnoloģijās

Thumbnail
View/Open
302-83333-Lusis_Janis.Kristaps_jl17030.pdf (2.889Mb)
Author
Lūsis, Jānis Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Zviedris, Reinholds
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba ietvaros tiek apskatīts WebSocket savienojuma protokols un tā realizācija bezserveru tehnoloģijās. Darba mērķis ir apskatīt, kā bezservera tehnoloģijās iespējams izmantot un implementēt WebSocket protokolu, novērtēt šāda risinājuma sarežģītību, kā arī novērtēt šāda risinājuma priekšrocības un trūkumus. Lai būtu iespējams novērtēt risinājuma sarežģītību, tā priekšrocības un trūkumus, praktiskajā daļā daļēji tiek izstrādāta vairāku spēlētāju tiešsaistes pokera spēle, kurai tiek izstrādāta aizmugursistēma, kas tiek realizēta ar AWS piedāvātajiem mākoņskaitļošanas pakalpojumiem, WebSocket protokolu un Node.js ietvaru, kā arī priekšgalsistēma, kas tiek izstrādāta ar Vue.js priekšgalsistēmas ietvaru.
 
In the bachelor’s thesis the implementation of WebSocket connection protocol in serverless technologies is examined. The goal of this paper is to research how the WebSocket protocol can be used and implemented in serverless technologies, evaluate the complexity of such solution, and assess its advantages and disadvantages. To evaluate the technical complexity and assess the advantages, disadvantages, in practice the author partially develops an online multiplayer poker game, for which the back end is implemented with AWS cloud computing solutions, Amazon API Gateway, WebSocket protocol and Node.js framework, and the front-end is implemented with Vue.js framework.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55891
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV