Tiešsaistes materiālu izstrāde darbības vārdu laika, aspekta un kārtas apguvei
Autor
Slišāns, Helmuts
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Līdz ar pāreju no klātienes uz tiešsaistes nodarbībām 2020. gada pavasarī, vidusskolu skolotājiem ir bijis jāmāca darbības vārda laiki, aspekti un kārtas interneta vidē. Darba mērķis bija izstrādāt tiešsaistes materiālus darbības vārdu laika, aspekta un kārtas apguvei vidusskolu skolēniem. Pētījuma metode bija situācijas izpēte. Datu vākšanas rīki bija iepriekšēja testēšana un testēšana pēc izstrādāto materiālu mācīšanās. Pētījuma dalībnieki bija trīspadsmit 12. klases skolēni, kuri mācījās kādā ģimnāzijā Rīgā. Lielākā daļa skolēnu ieguva augstākus rezultātus pēc ar datora palīdzību izstrādāto materiālu mācīšanās, lai gan tikai pieci dalībnieki demonstrēja vismaz desmit procentu uzlabojumu zināšanās. Iespējams, ka tikai tie skolēni, kuri bija motivēti, bija rūpīgi apguvuši doto teoriju. With the switch to online classes in spring 2020, secondary school teachers have had to teach tense, aspect and voice forms of the verb through the internet. The goal of the paper was to develop online materials for improving the knowledge of tense, aspect and voice forms of the verb for secondary school students. The method of the research was a case study. The data collection tools were a pretest and a posttest. The participants of the study were thirteen 12th grade students studying at a gymnasium in Riga. Most students achieved higher scores after studying the materials developed with the help of computer assisted language learning (CALL), although only five participants demonstrated an improvement in knowledge of at least ten percent. It is possible that only the students who were motivated had studied the theory thoroughly.