• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jaunāko tehnoloģiju izmantošana darbības vārdu laiku apguvē 6. klasei

Thumbnail
Öffnen
306-82180-Petruks_Maksims_mp17073.pdf (3.747Mb)
Autor
Petruks, Maksims
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Datum
2021
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Bakalaura darbs ir pētījums par jaunāko tehnoloģiju izmantošanas iespējām darbības vārdu laiku apguvē 6. klasei. Pētījums tika veikts, pamatojoties uz ar datoru uzlabotu un ar mobilo telefonu uzlabotu valodas mācīšanas metodiku ar mērķi attīstīt un uzlabot skolēnu darbības vārdu lietošanas prasmi. Atsevišķa gadījuma izpēte tika pielietota kā galvenā empīriskās daļas izpētes metode un 14 skolēnu darbības vārdu zināšanas tika pārbaudītas, veicot pārbaudes darbus pirms un pēc mācīšanas tiešsaistes vidē un veicot anketēšanu. Iegūtie rezultāti pierāda, ka jaunāko tehnoloģiju izmantošana uzlabo skolēnu darbības vārdu lietošanas prasmi.
 
The bachelor thesis is devoted to inspecting the possibility of using new technologies for acquisition of tenses in form 6. This research combines aspects of computer-assisted language learning (CALL) and mobile-assisted language learning (MALL) with the expectation that it will facilitate development and improve the students’ verb tense proficiency. The intrinsic case study was applied as the main empirical research method and 14 students’ verb tense proficiency was assessed through administering pre-revision and post-revision tests and post-revision questionnaires. The acquired results imply that use of new technologies in the classroom improves the students’ proficiency of verb tenses.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56009
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV