Valodas lietojums YouTube prezentācijās par prezentāciju prasmēm
Author
Šorina, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās, tehnoloģijas ir ienākušas ikvienā mūsu dzīves aspektā. YouTube portāla ieguldījums mācību procesos ir nostiprinājies ar Covid-19 pandēmiju. Šī bakalaura darba mērķis bija analizēt valodas lietojumu divdesmit YouTube prezentācijās par prezentāciju prasmēm, kā arī atklāt, kuri verbālie saziņas līdzekļi un retoriskās figūras veicina prezentācijas mērķu sasniegšanu. Tika izmantotas literatūras pārskata un kvalitatīvā gadījuma izpētes metode. Rezultāti parādīja, ka gan verbālie līdzekļi (valodas vienkāršība, balss kvalitāte, piemēru izmantošana), gan retoriskās figūras (atkārtojumi, retoriski jautājumi, salīdzinājumi, metaforas) ir vienlīdz svarīgi, sastādot runu. Tomēr tiem, kuri prezentē, tie ir rūpīgi jāizvēlas un jāpielieto. Nowadays, technologies have entered every aspect of our lives. The contribution of the YouTube portal to learning processes has even strengthened with the Covid-19 pandemics. The goal of this Bachelor's Thesis was to analyse the use of language in twenty YouTube presentations on presentation skills, as well as to discover which verbal means and rhetorical devices contribute to the achievement of the presentation purposes. Literature review and qualitative case study methods were applied. The results showed that both verbal means (language simplicity, voice quality, the use of examples) and rhetorical devices (repetitions, rhetorical questions, similes, metaphors) are equally important when delivering a speech. However, they must be carefully chosen and applied by the presenters.