• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Korejiešu populārās kultūras produktu lietošana Latvijā

Thumbnail
View/Open
306-82491-Petricenko_Anna_ap18140.pdf (979.1Kb)
Author
Petričenko, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Mileiko, Ilze
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs “Korejiešu populārās kultūras produktu lietošana Latvijā” pēta korejiešu populāras kultūras produktu lietošanu Latvijā un to vērtējumu, kā arī korejiešu populāras kultūras produktu lietošanas ietekmi uz Korejas kultūras uztveri kopumā. Darba mērķis ir izpētīt korejiešu populārās kultūras produktu lietošanas prakses Latvijā. Darba aktualitāti var pamatot ar strauji pieaugošo interesi par populāro korejiešu kultūru un tās, kas turpina izplatību pasaulē un Latvijā. Darba pirmā daļā tiek konceptualizēts un raksturots populārās kultūras produkta jēdziens un tā teorētiskie aspekti, turklāt tiek apkopota teorētiska literatūra par korejiešu populāro kultūru un tās produktiem. Otrajā daļā tiek aprakstīta pētījuma metodoloģija. Trešajā daļā, balstoties uz iegūtiem datiem, tiek aprakstītas populārās kultūras produkta lietošanas prakses un to, kā šo produktu lietošana ietekmēja Korejas kultūras uztveri starp korejiešu populārās kultūras baudītajiem Latvijā. Darbā tika secināts, ka korejiešu populārās kultūras lietošana pozitīvi ietekmēja informantu skatu uz Korejas kultūru. Darba garums 47 lapas
 
The Bachelor’s paper titled “Usage of Korean Popular Culture Products in Latvia” looks at Korean popular culture product usage in Latvia, how it's valued and how Korean popular culture product usage influences Korean culture perception as a whole. This paper aims to look at Korean popular culture product usage practices in Latvia. The relevancy of this paper can be based on the rapidity of the growing interest in Korean popular culture that continues to grow and spread around the world. The first part conceptualizes and describes the popular culture product and its theoretical aspects, as well as provides the theoretical literature compilation on Korean popular culture and its products. In the second part, the methodology of the research is described. The third part based on the obtained data describes practices of using Korean cultural products among Korean popular culture fans in Latvia and how its effect a person's perception of Korean culture in general. The paper concluded that the usage of Korean popular culture had a positive impact on the informants' perception of Korean culture. Work’s length is 47 pages
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56030
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV