YouTube videoklipu aprakstu analīze
Автор
Elerte, Sintija Raimonda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Saziņa ir kļuvusi digitalizēta. YouTube ir attīstījusies no video koplietošanas platformas par meklētajprogrammu. YouTube video apraksti palīdz ne tikai YouTube, bet arī tās lietotājiem izprast video saturu. Tādējādi šī pētījuma mērķis ir analizēt Business Insider YouTube sērijas “So Expensive” YouTube video aprakstus un noteikt iespējamos gājienus, kurus varētu izmantot vispārinātā video apraksta izveidē. Izmantotā pētījumu metode ir kvalitatīvs pētījums, kas iegūts no Swales CARS modeļa. Tika atklāts, ka 58 analizēto video aprakstos vienmēr ir viens gājiens, kurā ir aprakstīts produkts vai zīmols, un, galvenokārt garākos aprakstos, var būt arī otrs gājiens, ar kuru iepazīstina videoklipu. Tā kā šis pētījums ir vērsts uz video aprakstiem ar vienu pamattēmu, kas ir cena vai vērtība, lai iegūtu vispārīgākus rezultātus, vajadzētu veikt papildu pētījumus, analizējot vairāk kanālu un video. Communication has become digitalized. YouTube has developed from a video-sharing platform to a search engine. YouTube video descriptions help both YouTube and the user of the platform to comprehend the content of a video. Thus, the present research aims to analyse YouTube video descriptions of Business Insider’s YouTube series “So Expensive” and identify possible moves that could be used in generalized video description construction. The research method used is qualitative research derived from Swales’ CARS model. It was discovered that in 58 video descriptions analysed there is always one move describing the product or the brand, and, mainly in longer descriptions, there can be a second move introducing the video. As this research is focused on video descriptions with one underlying theme of price or value, in order to obtain broader results, further research should be conducted, analysing more channels and videos.