Izrādes pusaudžiem: problēmas un risinājumi (2017-2020)
Autor
Sondare, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Rodiņa, Ieva
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba “Izrādes pusaudžiem: problēmas un risinājumi” (2017-2020) mērķis ir noskaidrot, kāds ir Latvijas teātru piedāvājums pusaudžiem, vai tas atbilst auditorijas pieprasījumam un kāda ir teātru līdzšinējā politika, veidojot izrādes pusaudžiem. Lai to atklātu, darbā ir analizētas 25 izrādes pusaudžiem, kas iestudētas pēdējo trīs teātra sezonu laikā. Savukārt lai izpētītu pusaudžu domas par sev mērķētām izrādēm un noskaidrotu teātru praksi, iestudējot izrādes šai mērķauditorijai, tika veiktas fokusgrupu intervijas ar pusaudžiem un intervijas ar trīs teātru vadītājiem Pētījuma gaitā secināts, ka pusaudžiem veidotais piedāvājums pēdējos gados Latvijas teātros ir audzis, ko palīdzēja vairot izrādes neatkarīgajos teātros un patstāvīgas mākslinieku iniciatīvas, taču tas pilnībā neapmierina mērķauditorijas vēlmes un vajadzības. The aim of the master’s thesis “Theater for Youth: Issues and Solutions (2017-2020)” is to find out what Latvian theaters offer to teenagers, whether that corresponds to the demand of the audience, and what is the current policy of theaters in creating performances for teenagers. The work analyzes 25 performances for teenagers staged during the last three theatrical seasons. Focus group interviews with teenagers and interviews with three theater directors were conducted to explore adolescents' thoughts on self-directed performances and to find out the practice of theater by staging performances for this target audience. In the course of the study, it has been concluded that the offer for teenagers has grown in Latvian theaters in recent years, but it does not fully satisfy the expectations and needs of the audience.