Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorŠroma, Nataļja
dc.contributor.authorJerums, Iļja
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:06:46Z
dc.date.available2021-07-02T01:06:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83073
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56092
dc.description.abstractGenādijs Aigi (1934. gada 21. augusts - 2006. gada 21. februāris), neoavangarda dzejas pārstāvis, kurš guvis starptautiskās dzejnieku sabiedrības atzinību un vairākkārt nominēts Nobela prēmijai, krievu akadēmiskajā vidē joprojām ir neizskaidrots fenomens: viņa poētika ir maz pētīta. Šis darbs ir veltīts uguns izpētei G. Aigi mākslinieciskās koncepctosfēras kontekstā. Tas ir turpinājums 2019. gada darbam "G. Aigi sapņa poētika". Šī pētījuma autors turpina rūpīgu G. Aigi dzejas valodas semantiskās specifikas analīzi, cerot pievērst kolēģu uzmanību šim autoram un nākotnē ietekmēt G. Aigi dzejas vārdnīcas tapšanu, kas varētu pavērt pieeju neoavangarda dzejai plašākam lasītāju lokam. Pirmajā nodaļā aplūkoti teorētiskie jautājumi, kas saistīti ar jēdziena "koncepts" problemātiku valodniecībā, literatūrzinātnē un kulturoloģijā, kā arī aplūkots uguns jēdziens slāvu un čuvašu kultūru konceptosfērās. Otrā nodaļa ir veltīta uguns jēdziena aplūkošanai V. Hļebņikova un V. Majakovska poētikā. Trešajā nodaļā ir aprakstīta šim pētījumam piemērotā mākslas konceptuālās sfēras hierarhiskā struktūra. Tiek veikta konceptuālā analīze, kas ļauj izdalīt konceptus, kuri pieder uguns koncentlaukam, izdalīt tos izsakošās semantiskās vienības un leksēmas, kā arī aprakstīt ar tiem saistītos jēdzienus. Iegūtie dati ir atspoguļoti tabulas veidā, un ir veikta iegūto datu salīdzinošā analīze ar uguns jēdziena semantisko lauku slāvu un čuvašu kultūrā.
dc.description.abstractThe representative of the neo-avant-garde poetics Gennadiy Aygi (21 August 1934 - 21 February 2006), acknowledged by the international poetic community, several times nominated for the Nobel Prize, remains an unexplained phenomenon in the Russian scientific community - his poetics has been little explored. This work is dedicated to the study of fire in the context of Aygi 's conceptual art. It is a continuation of the work "Dream poetics of Gennadiy Aygi" 2019. The author of this study continues a meticulous analysis of the semantic specificity of the poetic language of Aygi, hoping to attract the attention of his colleagues to this author, and in the future to influence the creation of a poetic dictionary of G. Aygi, which may open access to neo-avant-garde poetry to a wider audience. The first chapter is devoted to the consideration of theoretical issues related to the meaning of "concept" in linguistics, literary and cultural studies, as well as the consideration of the concept of fire in the conceptospheres of the Slavic and Chuvash cultures. The second chapter is devoted to the consideration of the concept of fire in the poetics of V. Khlebnikov and V. Mayakovsky. The third chapter describes the hierarchical structure of the artistic conceptosphere suitable for this study. The conceptual analysis was carried out, allowing to single out the concepts belonging to the concept-field of fire, to single out semantic units and lexemes expressing them, and to describe the meanings related to them. The data obtained are presented in the form of a table, and a comparative analysis of the data obtained with the semantic field of the concept of fire in the culture of the Slavs and the Chuvash.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFiloloģija
dc.subjectГеннадий Айги
dc.subjectнеоавангард
dc.subjectпоэтика
dc.subjectогонь
dc.subjectхудожественная концептосфера
dc.titleUguns Genādija Aigi poētiskajā konceptosfērā.
dc.title.alternativeFire in the Poetic Conceptosphere of Gennady Aygi.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige