Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vita
dc.contributor.authorBērziņa, Zane
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:06:55Z
dc.date.available2021-07-02T01:06:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83585
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56152
dc.description.abstractSvešvalodu lietošanas trauksme un svešvalodu apgūšanas trauksme ir populāri pētijuma temati kopš 80-tajiem gadiem. Šis temats ir pietiekami dziļi izpētīts tradicionālā klātienes vidē, bet pētijumi par svešvalodu apgūšanas trauksmi tiešsaistes vidē nav pietiekami. Šī pētijuma fokus ir svešvalodu apgūšanas trauksmes līmeņi bakalaura līmeņa studentiem, kas ir studenti kādā no Latvijas universitātēm. Šī pētijuma mērķis ir nosakidrot vai vides maiņai (no klātienes uz tiešsaisti) ir bijis iespaids uz svešvalodu trauksmes līmeņiem bakalaura līmeņa studentiem, kas studē kādā no Latvijas universitātēm. Lai sasniegtu šo mērķi, tika ievākti dati no aptaujām, kas tika analizēti ar aprakstošās statistikas un satura analīzes palīdzību. Rezultāti norāda uz virkni secinājumu. Svešvalodu apgūšanas trauksmes līmeņi pazeminājās vides nomaiņas rezultātā, bet savukārt studentu atzīmes, kas reprezentē viņu svešvalodu prasmi, nepiedzīvoja lielas izmaiņas. Tiešsaistes videi bija gan trauksmi mazinoši, gan trauksmi palielinoši aspekti. Tehnoloģiju izmantošana bija pretrunīga, jo tā mazināja studentu trauksmi, kad studenti slēpa savu klātbūtni vai izmantoja pieejamos palīgrīkus, bet tanī pat laikā, tā palielienāja trauksmi tajos momentos, kad uz to nevarēja paļauties, piemēram, kad bija slikts interneta savienojums vai problēmas ar datorprogramām. Lielākai daļai studentu nebija trauksmes mazināšanas taktika, bet tiem, kam bija šīs taktikas izmantoja vai nu savu vidi, lai sevi nomierinātu vai arī sagatavojās priekšlaicīgi svešvalodu lekcijām. Konkrētas svešvalodu trauksmi palielinošas situācijas bija situācijas kurās studenti nebija sagatavojušies atbildēt uz savu skolotāju jautājumiem, situācijas kurās bija uzdots liels daudzums darbu, ko izpildīt īsa laika periodā, situācijas kurās tika izmantoti studentiem jauni un nezināmi vārdi un situācijas kurās studenti atradās starp augstāka līmeņa svešvalodas lietotājiem.
dc.description.abstractForeign language anxiety and foreign language learning anxiety has been a popular topic of research since the 1980s. While explored well in a traditional face to face setting, research about foreign language anxiety in an online setting are not as plentiful. The focus of this research is the foreign language anxiety levels of bachelor level students attending universities based in Latvia. The aim of this research is to discover if the shift of environment (from in person to online) has had an impact on the levels of foreign language anxiety for bachelor level students studying in universities that are based in Latvia. To achieve this, data was collected via questionnaires and analyzed with the aid of descriptive statistics and content analysis. The results indicate a number of findings. The foreign language anxiety levels had decreased as a result of the change in environment, however on average, the marks, which reflect the student performances, had not experienced major changes. The online environment introduced both anxiety reducing and increasing variables. The use of technology in particular was polarizing as it decreased anxiety when students used it to hide their presence or use available tools, but it would increase their anxiety the moment it became unreliable in the form of unstable internet connection, software issues and more. Most of the students did not utilize any anxiety alleviation tactics, but those who did, utilized their environment to calm themselves or prepared in advance for their foreign language class. Specific foreign language anxiety level increasing situations were situation in which the students had been unprepared to answer the teacher’s question, when they were assigned many tasks in a short time span, when new and unfamiliar vocabulary was used and being in the presence of more experienced language users.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectSvešvalodu lietošanas trauksme
dc.subjectsvešvalodu apgūšanas trauksme
dc.subjectaptaujas
dc.subjectaprakstošā statistika
dc.subjectsatura analīze
dc.titleSvešvalodu apgūšanas trauksme bakalaura līmeņa studentiem attālināto studiju laikā
dc.title.alternativeForeign language anxiety of Bacherlor level university students during online studies
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record