Darbības vārda laika un aspekta lietojums angļu valodā aviācijas teorētiskajās apmācībās
Author
Jozauska, Dita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kuzmina, Jana
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Valodnieki jau iepriekš ir pētījuši ne tikai darbības vārda laiku un aspektu angļu valodā, bet arī darbības vārda izteiksmi, tādējādi izanalizējot precīzu darbības vārdu laika un aspekta pielietojumu un veicot iegūto rezultātu apkopojumu. Ir veikti vairāki pētījumi, kas koncentrējas un darbības vārda un aspekta lietojumu angļu valodas kā pirmās svešvalodas apguvē un kas piedāvā studentiem skaidras darbības vārdu laika un aspekta vadlīnijas vieglākai angļu valodas apguvei. Šī pētījuma mērķis ir analizēt darbības vārda laika un aspekta pielietojumu un to formu biežumu aviācijas teorētiskajās apmācībās, tāpēc kopumā tika veikti 8 audio ieraksti no pilotu skolas teorētiskajām lekcijām. Vieglākai iegūto materiālu analīzei, visi no šiem ierakstiem tika pārvērsti rakstu veidā. Rezultātā tika noskaidrots, ka instruktori pieturas pie gramatiski vienkāršāku darbības vārda laika un aspektu formu lietojuma. Pētījuma laikā tika izsecināts, ka pastāv saistība starp laika un aspekta formu izvēli aviācijas teorētiskajās apmācībās un to pielietojumu dažādos aviācijas teorētisko apmācību priekšmetos. Rezultātā tika noskaidrots, ka lai gan nepareizs darbības vārda laika- aspekta formu pielietojums pastāv, tas veido nelielu daļu no visām izmantotajām formām, un ir atkarīgs no instruktora angļu valodas prasmēm, nevis pasniegtā priekšmeta. Linguists have already previously researched tense, aspect and even mood of the verb in English by analysing the exact use of the verb tenses and aspects and drawing conclusion of the used forms. Previous research has been carried out to acknowledge the use of tense, mood and aspect of the verb in English as second language and to provide guidance in use of tenses, aspects for English students. The aim of this study, however, is to analyse the frequency and common use of tense-aspect verbs in aviation training, therefore, in total 8 classroom training lectures in the same pilot school were recorded. All of the audio recordings were turned into a written script for easier analysis. Results showed that there is a connection between use of tense-aspect forms in aviation theoretical training. It was concluded that instructors choose to use grammatically less complex tense-aspect verb forms. Moreover, results showed that there is a connection between the choice of tense-aspect forms in aviation theoretical training and their use is various subjects. It was researched that although incorrectly use of forms exist in aviation theoretical training discourse, it only makes a small share of all used forms and depends on instructors’ language proficiency rather than on the given subject.