Informācijas burbuļu nozīme studentu informacionālajā telpā
Autor
Gardoviča, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs par informācijas burbuļa nozīmi studentu informacionālajā telpā tika izstrādāts, lai noskaidrotu, kā informācijas burbuļi ietekmē studentu informacionālo telpu, un meklētu iemeslus, kāpēc ir tik vienkārši ieslīgt filtru burbulī. Svarīgs pētījuma jautājums uz, kuru bija jāatrod atbilde bija kādas ir līdzības un atšķirības starp filtru un informācijas burbuļiem. Pētījumā tika izmantotas divas teorijas – sociālā konstruktīvisma un tīmekļa vārtu sargāšanas teorija. Pētījuma rezultātā var secināt, ka informācijas burbulis ir studentu dzīves daļa ar, ko ir jāmācās sadzīvot, un studenti to dara labprāt, bet viņiem ir nepieciešams profesionāļu atbalsts, lai labāk saprastu, kā sadzīvot ar tiem. Bachelor thesis about information bubble significance in students’ informational space was written to find out how information bubbles affect students' informational space and look for reasons why it is so easy to fall into a filter bubble. Finding out what were the similarities and differences between filter and information bubbles was important for the research. Bachelor thesis was based on two theories: social constructivism and network gatekeeping theory. The findings of study suggests that the information bubble is part of student everyday life with which students must learn to live, and students are happy to do so, but they need the support of professionals who will teach them how to live with information bubbles more clearly.