• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Informācijas burbuļu nozīme studentu informacionālajā telpā

Thumbnail
View/Open
309-81786-Gardovica_Viktorija_vg18032.pdf (1.437Mb)
Author
Gardoviča, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs par informācijas burbuļa nozīmi studentu informacionālajā telpā tika izstrādāts, lai noskaidrotu, kā informācijas burbuļi ietekmē studentu informacionālo telpu, un meklētu iemeslus, kāpēc ir tik vienkārši ieslīgt filtru burbulī. Svarīgs pētījuma jautājums uz, kuru bija jāatrod atbilde bija kādas ir līdzības un atšķirības starp filtru un informācijas burbuļiem. Pētījumā tika izmantotas divas teorijas – sociālā konstruktīvisma un tīmekļa vārtu sargāšanas teorija. Pētījuma rezultātā var secināt, ka informācijas burbulis ir studentu dzīves daļa ar, ko ir jāmācās sadzīvot, un studenti to dara labprāt, bet viņiem ir nepieciešams profesionāļu atbalsts, lai labāk saprastu, kā sadzīvot ar tiem.
 
Bachelor thesis about information bubble significance in students’ informational space was written to find out how information bubbles affect students' informational space and look for reasons why it is so easy to fall into a filter bubble. Finding out what were the similarities and differences between filter and information bubbles was important for the research. Bachelor thesis was based on two theories: social constructivism and network gatekeeping theory. The findings of study suggests that the information bubble is part of student everyday life with which students must learn to live, and students are happy to do so, but they need the support of professionals who will teach them how to live with information bubbles more clearly.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56242
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV