Pusaudžiem un jauniešiem draudzīga bibliotēka
Autor
Karčevska, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba “Pusaudžiem un jauniešiem draudzīga bibliotēka” mērķis ir noskaidrot bibliotekāru un 11-18 gadus jaunu cilvēku viedokli par piemērotu bibliotēkas vidi, pakalpojumiem un pasākumiem, lai saprastu, vai bibliotekāru piedāvājums sakrīt ar pusaudžu un jauniešu vajadzībām un interesēm. Pētījuma gaitā izstrādātas vadlīnijas publiskajām bibliotēkām darbam ar pusaudžiem un jauniešiem. Darba teorētisko bāzi veido pragmatisms, Četru telpu modelis, E. Eriksona personības attīstības psihosociālā un Ļ.Vigotska bērna stadiālās attīstības teorija. Pētījumā izmantota dokumentu analīze, ekspertu aptaujas un daļēji strukturētās intervijas. Pētījumā secināts, ka abu ekspertu grupu izpratne par pusaudžiem un jauniešiem draudzīgu bibliotēku ir ļoti līdzīga. The aim of the master's paper "Adolescents friendly library" is to find out the opinion of librarians and adolescents about suitable library environment, services and activities, and to compare opinions to understand whether librarians offer matches the needs and interests of adolescents. The practical application of the research is a guidelines for public libraries. The theoretical basis of the work is formed by pragmatism, The Four space model, Erikson's theory of psychosocial development and Vygotsky's theory of staged development of child. Research methods were document analysis, expert surveys and unstructured interviews. The study concludes that the understanding of the two expert groups on adolescents friendly library is very similar.