Jēkabpils pilsētas tēls un tā veidošana sociālajās platformās "Facebook" un "Instagram"
Author
Guds, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Antanoviča, Agnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Jēkabpils pilsētas tēls un tā veidošana sociālajās platformās Facebook un Instagram” tiek pētīts pilsētas tēls pašvaldības mārketinga kontekstā. Bakalaura darba fokuss ir Jēkabpils un citu Latvijas pilsētu iedzīvotāju viedoklis par pilsētas tēlu un sociālo platformu lietošanas paradumi. Darbā tiek mērīta arī pilsētas pašvaldības kontu efektivitāte sociālajās platformās Facebook un Instagram un sekotāju iesaistes līmenis pašvaldības veidotajā saturā. Pētījuma mērķis ir izpētīt, kāds ir Jēkabpils pilsētas un citu Latvijas pilsētu iedzīvotāju viedoklis par Jēkabpils pilsētas tēlu un kā notiek Jēkabpils pilsētas tēla veidošana sociālajās platformās Facebook un Instagaram. Lai sasniegtu mērķi, darbā tiek apkopota un analizēta literatūra par vietas mārketingu un tā attīstību, pilsētas tēlu, tā veidošanu un popularitātes veicināšanas instrumentiem. Darba autors veica arī pilsētas un citu Latvijas pilsētu iedzīvotāju aptauju par Jēkabpils pilsētas tēlu, noskaidroja, kādus avotus respondenti izmanto informācijas iegūšanai par pilsētām, kā arī viņu sociālo platformu lietošanas paradumus. Papildus tam veikta arī intervija ar Jēkabpils pilsētas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāju Margitu Liepiņu par pilsētas tēlu un tā veidošanu sociālajās platformās. Darba autors secinājis, ka Jēkabpils pilsētas tēls ir pozitīvs, tomēr tā pievilcību mazina samērā zema pilsētas atpazīstamība citās Latvijas pilsētās dzīvojošo iedzīvotāju vidū. Jēkabpils pilsēta ir mazākā no Latvijas Republikas lielajām pilsētām, tomēr tā ir viena no pašvaldībām, kas vissekmīgāk komunicē ar iedzīvotājiem sociālajās platformās un ir orientēta uz pievilcīga, ilgtspējīga tēla veidošanu sociālajos medijos. The bachelor's thesis "Image of Jēkabpils city and its creation on social media platforms Facebook and Instagram" researches the image of the city in the context of municipal marketing. The focus of the bachelor's thesis is on opinion of the residents of Jēkabpils and other cities of Latvia on city's image and habits of using social media platforms. The paper also measures the efficiency of the city's municipal accounts on the social media platforms Facebook and Instagram and the level of involvement of followers in content created by the municipality. The aim of the study is to examine the opinion of residents of Jēkabpils and other cities of Latvia about the image of Jēkabpils and how the image of Jēkabpils is created on the social platforms Facebook and Instagram. In order to achieve the goal, the author of this paper collects and analyzes the literature on place marketing and its development, the image of the city, its formation and tools for promoting popularity. The author of the paper also conducted a survey of residents of the city and other cities of Latvia about the image of Jēkabpils, found out what sources the respondents use to obtain information about the cities, as well as their habits of using social media platforms. In addition, an interview was conducted with Head of the Public Relations of Jekabpils Margita Liepiņa about the image of the city and its creation on social media platforms. The author concludes that the image of Jēkabpils is positive, however, its attractiveness is reduced by the relatively low recognition of the city among the residents living in other cities of Latvia. Jēkabpils is the smallest of the large cities of Latvia, however, it is one of the municipalities that communicates most effectively with the population on social media platforms and is focused on creating an attractive, sustainable city image on social media.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Pilsētas mārketings: Ventspils pilsētas piemērs
Driba, Sarmīte (Latvijas Universitāte, 2015)Bakalaura darba tēma ir „Pilsētas mārketings: Ventspils pilsētas piemērs”. Darba mērķis ir noskaidrot, kādas mārketinga aktivitātes Ventspils pilsēta pielieto un vai tās sasniedz mērķauditoriju. Darbs sastāv no teorētiskās, ... -
Pilsētas publiskās telpas attīstības iespējas: Cēsu pilsētas piemērs
Trapenciere, Dita (Latvijas Universitāte, 2010)Maģistra darba mērķis ir izstrādāt publiskās telpas attīstības priekšlikumu Cēsu pilsētai. Līdz šim publiskā telpas analīzei un plānošanai pilsētplānošanas kontekstā tiek pievērsta maza uzmanība. Kopš Latvijas neatkarības ... -
Reģionālā un pilsētas identitāte Baltijas jūras reģiona pilsētās
Feldberga, Elīna (Latvijas Universitāte, 2015)Šī maģistra darba nosaukums ir „Reģionālā un pilsētas identitāte Baltijas jūras reģiona pilsētās”. Darbs tiek fokusēts uz Baltijas jūras reģiona lielākajām un nozīmīgākajām pilsētām, pamatā izvēloties piejūras pilsētas. ...