Show simple item record

dc.contributor.advisorFreibergs, Viktors
dc.contributor.authorGoldšmite, Agnese Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:07:22Z
dc.date.available2021-07-02T01:07:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83344
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56287
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Naratīva struktūra un vizuālā stila elementi Mārtina Skorsēzes filmās”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kādus vizuālā stila elementus un naratīva struktūras Mārtins Skorsēze visbiežāk izmanto savās filmās, kā režisors konstruē tēlus, vai viņam raksturīgs noteikts stils, līdzība filmu tematikā, notikumu attīstībā u.c. filmas faktoros. Darba teorētisko pamatojumu veido apraksts par kino poētiku, kino valodu, izšķirot tādus paņēmienus kā mizanscēna, kadrējums, apgaismojums, montāža, skaņa un mūzika. Teorētiskajā daļā iekļauta arī semiotika un naratīvs, klasiskais Holivudas kino naratīvs, kā arī nozīmīgākie režisora Mārtina Skorsēzes biogrāfijas fakti, sasniegumi. Pētījuma veikšanai izmantotas divas pētniecības metodes: semiotiskā analīze un naratīva analīze. Semiotiskā analīze izmantota, lai noteiktu izmantotos vizuālā stila elementus, izdalot mizanscēnu, kinematogrāfiju un montāžu, kadrējumu, apgaismojumu un krāsu, skaņu un mūziku, analizējot izmantoto paņēmienu līdzības un atšķirības. Naratīva analīze izmantota naratīva struktūras noteikšanai un analīzei, pētot notikumu attīstību, attēlotos sarežģījumus, kulmināciju un nobeigumu. Pētījuma objekti ir piecas Skorsēzes filmas - “Taksists”, “Satrakotais vērsis”, “Labie puiši”, “Aviators” un “Īrs”. Pētījuma rezultāti pierāda, ka Mārtinam Skorsēzem raksturīgas līdzīgas iezīmes gan izmantotajos vizuālajos elementos, gan naratīva struktūrā visās pētītajās filmās. Līdzības izmantotajos elementos ir noteiktu krāsu, kadrējuma, mūzikas, skaņu izmantošana, līdzības atrodamas arī mizanscēnas veidošanā un kadru apgaismojumā. Naratīva struktūras filmās ir dažādas, taču arī tajās atrastas līdzīgas iezīmes tajā, kā režisors izvēlas iesākt un beigt filmu, kā arī konstruējot galvenos varoņus filmās.
dc.description.abstractThe theme of the Bachelor thesis is “Narrative structure and visual style elements in Martin Scorsese's movies”. The aim of the research is to find out what visual style elements and narrative structures Martin Scorsese most often uses in his films, how the director constructs characters, whether he is characterized by a certain style, similarity in film themes, development of events, etc. film factors. The theoretical basis of the work is formed by the description of poetics of cinema, cinematic language, distinguishing such techniques as mise-en-scène, framing, lighting, editing, sound and music. The theoretical part also includes semiotics and narrative, the classical Hollywood film narrative, as well as the most significant facts and achievements of the biography of director Martin Scorsese. Two research methods were used for the research: semiotic analysis and narrative analysis. Semiotic analysis was used to identify the elements of visual style used, distinguishing between mise-en-scenes, cinematography and editing, framing, lighting and color, sound and music, analyzing the similarities and differences between the techniques used. Narrative analysis is used to determine and analyze the structure of the narrative, studying the development of events, complications, culmination and conclusion. The objects of the research are five Scorsese’s films – “Taxi Driver”, “Raging Bull”, “Goodfellas”, “The Aviator” and “The Irishman”. The results of the research prove that Martin Scorsese is characterized by similar features both in the visual elements used and in the narrative structure in all the films studied. The similarities in the elements used are the use of certain colors, framing, music, sounds, similarities can also be found in the creation of the mise-en-scène and the lighting of the frames. The narrative structures in the films are different, but there are similar features in how the director chooses to start and finish the film, as well as in constructing the main characters in the films.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectMārtins Skorsēze
dc.subjectvizuālie elementi
dc.subjectnaratīvs
dc.subjectsemiotika
dc.titleNaratīva struktūra un vizuālā stila elementi Mārtina Skorsēzes filmās
dc.title.alternativeNarrative structure and visual style elements in Martin Scorsese's movies
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record