Kibermobings lietotnē "TikTok": Latvijas jauniešu attieksme un pieredze
Autor
Pelēkā, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skolmeistere, Velta
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir Kibermobings lietotnē “TikTok”: Latvijas jauniešu attieksme un pieredze. Darba mērķis ir noskaidrot lietotnes TikTok ietekmi uz jauniešiem saskaroties ar kibermobinga norisi, kā arī jauniešu attieksmi un pieredzi par platformā notiekošajām kibermobinga aktivitātēm. Teorētiskā daļa ir balstīta un pētīta informācija par, sociālās tīklošanās vietnēm, sociālo tīklu funkcionēšanu,audiovizuālā satura aktualizēšanos, jauniešu komunikāciju un tīklošanās vietņu izmantošanu, digitālās identitātes un sevis pasniegšanu. Kā arī kibermobingu, mobingu, tā ietekmi un raisītām sekām. Darba empīriskā daļā tiek izmantotas trīs pētniecības metodes: Kvalitatīvā kontentanalīze, daļēji strukturēta intervija un fokusgrupas diskusija. Bakalaura darba pētījuma gaitā tika noskaidrots, kāda ir Latvijas jauniešu attieksme un pieredze saskaroties ar kibermobingu lietotnē TikTok, noskaidrots profesionāļa viedoklis par jauniešu kibermobinga iesaistes rīcību un sekām, kā arī izpētīti viss biežāk sastopamie iemesli, kādēļ jaunietis/e nonācis kibermobinga upura lomā. The topic of the bachelor's thesis is Cybermobing in the app “TikTok”: Attitudes and experience of Latvian youth. The aim of the work is to find out the impact of the TikTok application on young people's exposure to cybermobing activities, as well as young people's attitudes and experiences about cybermobing activities on the platform. The theoretical part is based on and researched information on, social networking sites, the functioning of social networks, the updating of audiovisual content, the use of youth communication and networking sites, digital identity and self-presentation. As well as cybermobing, mobbing, the effects of cybermobing and the consequences of cybermobing. In the empirical part of the work, three research methods are used: Qualitative content analysis, semi-structured interview and focus group discussion. In the course of the bachelor's thesis, the attitude and experience of Latvian youth in dealing with cybermobing in the TikTok app was clarified, the professional's opinion on the actions and consequences of youth cybermobing involvement was ascertained, as well as the most common reasons why a young person fell victim to cybermobing.