Holokausta reprezentācija filmās “Tēvs nakts”, “Ida” un “Viļņas geto”
Автор
Orlova, Šeila
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Zane
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba “Holokausta reprezentācija filmās “Tēvs nakts”, “Ida” un “Viļņas geto”” mērķis ir izpētīt ar kādiem kinematogrāfiskiem elementiem filmās “Tēvs nakts”, “Ida” un “Viļņas geto” tiek reprezentēts holokausts. Pētījuma problēmas ir – kādi ir režisoru izmantotie kino valodas elementi, kas veido holokausta reprezentāciju filmās un kā tiek atspoguļota holokausta problēma filmās, kas ir uzņemtas Baltijas valstu reģionā, izmantojot kino valodas elementus? Teorijas daļā tiek aplūkota semiotika, kino semiotika un tās elementi, naratīva teorija un kino naratīvs, reprezentācijas jēdziens, holokausta jēdziens un holokausta reprezentācija. Metodoloģiskajā daļā apskatītas divas kvalitatīvās pētniecības metodes kā semiotiskā analīze un naratīva analīze. Empīriskajā daļā, izmantojot noteiktās metodes, tiek veikta filmu analīze pēc konkrētiem kritērijiem. Filmās, izmantojot dažādus kino valodas un kino naratīva elementus, holokausts tiek reprezentēts kā sabiedrībai nozīmīga tēma, kas ir radījusi lielu postu konkrētai cilvēku grupai. Filmu vēstījums skatītājam ir saprotams un interpretējams visdažādākajos veidos. The purpose of the bachelor’s thesis “Holocaust representation in the films “Father Night”, “Ida” and “Vilnius Ghetto”” is to explore the cinematic elements used in the films “Father Night”, “Ida” and “Vilnius Ghetto” to represent the Holocaust. The problems of the study are: what are the language of cinema elements used by the directors, which constitute the representation of the Holocaust in films and how is the problem of the Holocaust reflected in films filmed in the Baltic region, using elements of the cinematic language? The theory part deals with semiotics, film semiotics and its elements, narrative theory and cinema narration, the concept of the Holocaust and the representation of the Holocaust. The methodological part deals with two qualitative research methods, such as semiotics analysis and narrative analysis. In the empirical part, according to specified criteria, the analysis of films are carried out using the prescribed methods. In the films Holocaust is represented as a important subject for the public, using different elements of cinema language and cinema narrative which has caused great misery for a particular group of people. The message of the films can be understood and interpreted in a variety of ways by the viewer.