LGBT+ kopienas jauniešu, kā komunikatoru analīze, komunicējot ar sabiedrību virtuālajā vidē
Author
Krukovska, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Valtenbergs, Visvaldis
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “LGBT+ kopienas jauniešu, kā komunikatoru analīze, komunicējot ar sabiedrību virtuālajā vidē”. Bakalaura darba mērķis ir izprast ar kādiem šķēršļiem un problēmām saskaras LGBT+ kopienas jaunieši vecumā no 16 līdz 25 gadiem, komunicējot virtuālajā vidē. Teorētiskajā daļā ir aplūkota kvīru (queer) teorija, LGBT+ kopienas attīstība Latvijā un citviet pasaulē, komunikācija virtuālajā vidē mūsdienu pasaulē. Pētījumā ir izmantotas daļēji strukturētas intervijas un anketēšana. Pētījumā noskaidrots, ka LGBT+ kopienas jaunieši vecumā no 16 līdz 25 gadiem, virtuālo vidi uztver kā drošāku vidi kopienas pārstāvjiem, kur izpausties un justies brīvāk, nekā reālajā dzīvē. Pētījumā tika noskaidrots, ka LGBT+ kopienas jaunieši saņem gan pozitīvas noskaņas, gan negatīvas noskaņas jeb naida ziņas virtuālajā vidē, bet virsroku ņem naida ziņas. Iegūtie dati liecina, ka LGBT+ kopienas jaunieši visvairāk saskaras ar aizskarošu komunikāciju un spriedzi virtuālajā vidē, izglītības iestādēs un savās mājās. The topic of the bachelor's thesis is "Analysis of LGBT+ youth as communicators with the public in virtual environments''. The aim of the bachelor's thesis is to understand the obstacles and problems LGBT+ youth aged 16 to 25 face while they communicate in virtual environments. The theoretical part examines queer theory, the development of the LGBT+ community in Latvia and elsewhere in the world, and communication in virtual environments in the modern world. The research part uses semi-structured interviews and questionnaires. The research found that LGBT+ youth aged 16 to 25 consider the virtual environment a safer environment than real life for community members to express themselves and feel more free. According to the study, LGBT+ youth receive both positive and negative messages, as well as hate speech, in the virtual environment, but hate speech is more prevalent. The obtained data show that the members of the LGBT+ youth experience the most offensive communication and tension in virtual environments, educational institutions, and their own homes.