• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo mediju izmantošana mazo zīmolu atpazīstamības veidošanā : “Mija”, “Dzīvotne”, “Wrap It” gadījumu analīze

Thumbnail
View/Open
309-83793-Ulmane_Lauma_lu18005.pdf (1.756Mb)
Author
Ulmane, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tetarenko, Anastasija
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir sociālo mediju izmantošana mazo zīmolu atpazīstamības veidošanā: “Mija”, “Dzīvotne”, “Wrap it” gadījumu analīze. Pētnieciskā problēma ir saistāma ar to, ka uzņēmumi “Mija”, “Dzīvotne”, “Wrap it” ir jauni, tiem ir maza atpazīstamība, bet cilvēki bieži iegādājas produktus vai pakalpojums, izvēloties jau zināmu zīmolu. Darba mērķis ir noskaidrot, kāda nozīme ir sociālo mediju lietojumam jaunu mazo zīmolu atpazīstamības veidošanā. Darbs ir strukturēts teorētiskajā nodaļā, kurā ir apskatīts zīmols, tā vēsture, veidošana, stratēģija, atpazīstamības veidošana, sociālie mediji kā zīmola komunikācijas un atpazīstamības veidotājs, Covid – 19 ietekme uz patērētāju pirkšanas paradumiem. Darba metodoloģiskajā daļā ir aprakstītas divas izvēlētās pētniecības metodes – daļēji strukturētā intervija un kvalitatīvā kontentanalīze. Empīriskajā daļā attēloti pētniecības procesā iegūtie dati un izdarīti secinājumi.
 
The topic of the Bachelor thesis “Use of social media in creating brand awareness: the case of “Mija”, “Dzīvotne”, “Wrap it”. The research problem is related to the fact that the companies “Mija”, “Dzīvotne”, “Wrap it” are new, they have small recognition, but people often buy products or services by choosing an already known brand. The aim of this work is to find out the importance of the use of social media in creating the awareness of new small brands. The work is structured in the theoretical chapter, which deals with the brand, it’s history, formation, strategy, recognition, social media as a builder of brand communication and recognition, the impact of Covid - 19 on consumer buying habits. The methodological part of the work describes two chosen research methods - semi-structured interview and qualitative content analysis. The empirical section shows the data generated by the research process and draws conclusions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56345
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV