Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi Pablo Pikaso sintētiskā kubisma perioda asamblāžās un to izmantošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 5. klasē
Автор
Fostiropulo, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats ir „Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi Pablo Pikaso sintētiskā kubisma perioda asamblāžās un to izmantošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 5. klasē” Darbs izstrādāts ar mērķi izpētīt mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu Pablo Pikaso sintētiskā kubisma kolāžās un asamblāžās izmantošanas iespējas vizuālās mākslās stundās 5. klasē. Darba ietvaros sniegts ieskats P. Pikaso biogrāfijā, raksturoti viņa radošā darba posmi, īpaši akcentējot kubisma periodā izmantotos vizuālās izteiksmes līdzekļus, tai skaitā kolāžas un asamblāžas. Noteikti vizuālās mākslas stundu organizācijas metodoloģiskie pamati, ņemot vērā 5.klašu skolēnu vecumposma īpatnības. Empīriskajā daļā izstrādāta un aprobēta uzdevumu kopa, kuras ietvaros 5.klases skolēni iepazīstināti ar P.Pikaso daiļradi, skolēniem ir dota iespēja patstāvīgi veidot kolāžas un asamblāžu „Ģitāra”, izmantojot P.Pikaso kubisma perioda mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus. Noslēgumā sniegta atbilde uz pētījuma jautājumu „Kādas metodes ir vispiemērotākās vizuālās mākslas stundās 5.klašu skolēniem, iepazīstinot ar sintētiskā kubisma tehnikām?”, par nozīmīgākām metodēm izdalot radošo darbu pāros, diskusiju, darbu paraugus un to analīzi, multimediju saturu (prezentāciju).